Jeg har en 900 Aero 1985 modell, hvor bensinmåler, tempmåler og oljetrykkslampa ikke fungerer på. I begynnelsen var det bare av og til de ikke fungerte, men det har bare blitt værre. Temperatur måleren hadde også en tendens til å plutselig sprette opp like under rødt uten grunn.
Er det noen som har noen gode tips om hva jeg kan gjøre? Har tatt opp høytaleren over km telleren, og ser da rett ned på denne blå, tynne "bøyelige" greia som sitter bak speedometeret.
Er det denne som er deffekt? I tilfelle må halve bilen demonteres eller finnes det enklere måter?
Instrument feil
Moderator: Moderatorer
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Instrument feil
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Sjekk jordingspunkta til instrumentet, og spenningsstabilisatoren til temp. og bensinmåler.
Instrumentpanel på og900 er ganske enkelt å demontera.
Ta ut radio/eller ekstra instrument i øvre radioåpning. Ta av rattet. Løys 4 torx skruer i underkant av instrumentplata. Mulig du må ut med midtkonsoll for å løysa dei to til høgre. Dra fram instrumentplata, kople frå bryterane og alt stæsj. No vil speedometer og alt da der, stå igjen.
Der ska da vera 4 torx , 2 på kvar sida. Løys dei, so trer du eine neven din ner i høgtalar/ventilasjons dekselet, og løyser av speedometerwire.
då ska da gå an å dra da fram, og kopla frå 2 kontaktstikk.
So e da berre å studera instrument og måla spenningsstab. og sjekka jordinga....
Vegard
Instrumentpanel på og900 er ganske enkelt å demontera.
Ta ut radio/eller ekstra instrument i øvre radioåpning. Ta av rattet. Løys 4 torx skruer i underkant av instrumentplata. Mulig du må ut med midtkonsoll for å løysa dei to til høgre. Dra fram instrumentplata, kople frå bryterane og alt stæsj. No vil speedometer og alt da der, stå igjen.
Der ska da vera 4 torx , 2 på kvar sida. Løys dei, so trer du eine neven din ner i høgtalar/ventilasjons dekselet, og løyser av speedometerwire.
då ska da gå an å dra da fram, og kopla frå 2 kontaktstikk.
So e da berre å studera instrument og måla spenningsstab. og sjekka jordinga....
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund