Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
hurlen 900 tic
- Innlegg: 3
- Registrert: 20 apr 2006, 11:52
- Sted: ålesund
Legg inn
av hurlen 900 tic » 20 apr 2006, 12:15
Ej har byttet fra 900 turbo, til turbo intercooler 16V, og får ikke start!!!
Motoren startet og gikk som ej klokke da den stod i donor bilen,
Noen som har tips.
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 20 apr 2006, 12:38
Da har du bytta hele ledningsnettet og alt? Og du har BENSIN, GNIST og KOMP? Litt mer info hadde gjort seg..
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
-
Kontakt:
Legg inn
av Mortimer-N18 » 20 apr 2006, 12:58
Noen vesentlige ting du må huske: Må alle spenningene så du vet at det er de riktige spenningene på de forskjellige stedene. Kan hende du har byttet om et par av de.
Strøm til styreboks (+30, +54 og +15) (+30 er konstant 12V, +15 er 12V når tenningen er på og +54 er 12V når tenningsnøkkelen er i startposisjon)
Riktige spenninger til hovedrele og bensinpumperele
Tenningssignal
Strøm til bensinpumpe
Strøm til dysene
Trykkvakten må være koblet på eller kortsluttet
Alle sensorer er koblet til som på donorbilen.
God jording på motor
Jording på styreboksen
mvh
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
-
hurlen 900 tic
- Innlegg: 3
- Registrert: 20 apr 2006, 11:52
- Sted: ålesund
Legg inn
av hurlen 900 tic » 22 apr 2006, 01:30
den får gnist, bensin, komp skal jo ver bra, den gikk jo fint når den stå i den andre bilen, skiftet ledningsnettet, men det kan ver tenningslåsen noen har prøvd sei med skrujern. prøve å sjå

-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 22 apr 2006, 10:43
Sjekk tenningsrekkefølgen, fort gjort å skifte om på to pluggledninger... Holdt på et par dager med min før jeg fant ut at det var det

-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 22 apr 2006, 11:55
Går starteren?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 25 apr 2006, 16:45
hurlen 900 tic skrev:Ej har byttet fra 900 turbo, til turbo intercooler 16V, og får ikke start!!!
Motoren startet og gikk som ej klokke da den stod i donor bilen,
Noen som har tips.
har du byttet fra 8V turbo til 16V?
Isåfall så må du ha lagt opp turtalls-signal fra minus fra coil til insprut-hjernen....
hvis du ikke har den så vil bilen enkelt å grett ikke kunne starte....