Drive nr 11
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 149
- Registrert: 08 mar 2003, 01:00
- Sted: Lørenskog
Drive nr 11
I Drive nr 11 får klubben fin reklame.
Det er 2 sider fra Vålerbanen med klubbens medlemmer.
Dessuten er det 4 1/2 side om bilen min.
Neste Drive kommer ut ca. medio november.
Videre så planlegger vi å arrangere en Super Stage dag på Ringbanen ved Gardermoen. Dette for SAAB Turboklubbens medlemmer.
Der kan vi kjøre så mye vi vil og så vil Rune Nesheim plukke ut en spesiell SAAB og skrive om den. Denne gang ikke om min.
Dette vil skje på forsommeren, når asfalten begynner å bli varm igjen.
Superstagen var utrolig artig å kjøre. Ikke helt lett. Noe for Tommy, men nå har han dessverre solgt Viggen sin. Se Drive nr 11.
Invitasjon kommer til våren.
Hvis det er mulig å få tak i en Hirsh bil og en steg 4- 5 Speedparts skal vi kjøre en test mellom min og disse to. Da skal Konidemperene stilles til 100% og So3 dekk forran også. Og ny programvare og ny bremseveske.
Man lærer etterhvert.
Vi må jo holde SAAB interessen oppe i Drive!!
Ha en fin kveld.
Det er 2 sider fra Vålerbanen med klubbens medlemmer.
Dessuten er det 4 1/2 side om bilen min.
Neste Drive kommer ut ca. medio november.
Videre så planlegger vi å arrangere en Super Stage dag på Ringbanen ved Gardermoen. Dette for SAAB Turboklubbens medlemmer.
Der kan vi kjøre så mye vi vil og så vil Rune Nesheim plukke ut en spesiell SAAB og skrive om den. Denne gang ikke om min.
Dette vil skje på forsommeren, når asfalten begynner å bli varm igjen.
Superstagen var utrolig artig å kjøre. Ikke helt lett. Noe for Tommy, men nå har han dessverre solgt Viggen sin. Se Drive nr 11.
Invitasjon kommer til våren.
Hvis det er mulig å få tak i en Hirsh bil og en steg 4- 5 Speedparts skal vi kjøre en test mellom min og disse to. Da skal Konidemperene stilles til 100% og So3 dekk forran også. Og ny programvare og ny bremseveske.
Man lærer etterhvert.
Vi må jo holde SAAB interessen oppe i Drive!!
Ha en fin kveld.
Lars
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Høres drit fett ut 
Gleder meg allerede til neste Drive og til sommeren


Gleder meg allerede til neste Drive og til sommeren


Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Lars når kommer bilen din i medlemmenes biler galleriet?
Har lyst å se den
Kan så klart vente til Drive 11, men bilen din burde også stå oppført i medlemmenes biler galleriet eller hva synes du?
Har lyst å se den

Kan så klart vente til Drive 11, men bilen din burde også stå oppført i medlemmenes biler galleriet eller hva synes du?
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 149
- Registrert: 08 mar 2003, 01:00
- Sted: Lørenskog
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Superstage
Hadde det vært mulig å lage en tro kopi av banen til bilsport?
Den er vi satt med GPS tror jeg at det sto?
Bilen min bør prestere under 1.30 når den er ferdig!!
Petter
Den er vi satt med GPS tror jeg at det sto?
Bilen min bør prestere under 1.30 når den er ferdig!!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 149
- Registrert: 08 mar 2003, 01:00
- Sted: Lørenskog
Hei Petter
Skal du lage deg en kopi av Drives Super Stage trenger du en ca. 20 m bred og ca. 500m lang asfaltert veg. Dessuten en 180gr sving. Ca. 200 m lang strekning etter svingen.
Å få målene fra Drive er ikke noe problem.
Du kan jo være med til våren da klubben vil få tilgang til banen en ettermiddag og teste litt før du bygger din egen.
Drives Super Stage er imidlertid en ulempe for oss SAAB brukere. Det er faktisk 2 starter fra stillestående, og der taper vi tid i forhold til bakhjulsdrevne biler. Hvor mye vet jeg ikke - en god gjetning : Minst 1 sek!
Jeg skal gjøre et forsøk å påvirke Kjetil Bolnest å unngå start fra stillestående ved å endre på oppsettet. I Bilsports er det vel en 40 - 50 km/t på bilen når den bryter startsnoren! Stagen burde vært lengre, hastigheten er vel en 160 km/t eller noe slikt på topp. Hadde vært morro
å nå 200km/t.!!
Jeg håper mange fra klubben har mulighet og vilje til å delta på dette treffet til våren.
OG Kasper grattis såååååååååååååå mye med 93SSen. Gleder meg til i morgen for da skal vi ta en tur....
Ha en fin kveld.
Skal du lage deg en kopi av Drives Super Stage trenger du en ca. 20 m bred og ca. 500m lang asfaltert veg. Dessuten en 180gr sving. Ca. 200 m lang strekning etter svingen.
Å få målene fra Drive er ikke noe problem.
Du kan jo være med til våren da klubben vil få tilgang til banen en ettermiddag og teste litt før du bygger din egen.
Drives Super Stage er imidlertid en ulempe for oss SAAB brukere. Det er faktisk 2 starter fra stillestående, og der taper vi tid i forhold til bakhjulsdrevne biler. Hvor mye vet jeg ikke - en god gjetning : Minst 1 sek!
Jeg skal gjøre et forsøk å påvirke Kjetil Bolnest å unngå start fra stillestående ved å endre på oppsettet. I Bilsports er det vel en 40 - 50 km/t på bilen når den bryter startsnoren! Stagen burde vært lengre, hastigheten er vel en 160 km/t eller noe slikt på topp. Hadde vært morro
å nå 200km/t.!!
Jeg håper mange fra klubben har mulighet og vilje til å delta på dette treffet til våren.
OG Kasper grattis såååååååååååååå mye med 93SSen. Gleder meg til i morgen for da skal vi ta en tur....
Ha en fin kveld.
Lars
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Bilsport, ikke Drive
bilsport kjører 40 km/t i starten. Banen kan lett kopieres, da kan vi lettere sammenligne oss med svenskene, ikke sant?
Monterer forøvrig bur i bilen om en uke, 10 p. Max i gatebil. Dette blir en maksimal bil til den mellomste klassen, legger ut egen streng på erfaringene når bilen kommer tilbake fra Auto-safe.
Takk til Mortimer for motor!
Petter

Monterer forøvrig bur i bilen om en uke, 10 p. Max i gatebil. Dette blir en maksimal bil til den mellomste klassen, legger ut egen streng på erfaringene når bilen kommer tilbake fra Auto-safe.
Takk til Mortimer for motor!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Gatebil
Målet med sesongen 2004 er pokal i norgescupen!
Trenger hjelp av en "godkjent" sveiser, skal modifisere bærearmene og dette ville biltilsynet ha "papirer" på. Tips mottas med takk!
Petter



Trenger hjelp av en "godkjent" sveiser, skal modifisere bærearmene og dette ville biltilsynet ha "papirer" på. Tips mottas med takk!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 149
- Registrert: 08 mar 2003, 01:00
- Sted: Lørenskog
Petter, hvilke spesifikasjoner planlegger du på bilen din når den er ferdig?
Og vilken bil er det du har?
Dette er et interessant prosjekt for oss alle i klubben.
Å kopiere Bilsports bane er også enkelt, bare vi har en drøye 1300 meter lang asfaltert bane. Da blir nok Ringbanen mye for kort.
Noen som har ide om en slik en?
Skal du ned på 1.30 i Bilsports Super Stage må du jobbe mye med bilen.
PA`s 900 med 390 HK og dertil chassis klarte det på 1.37.
Robert Uhrs bil ligger vel på ca. 1.30. Nå har den 540 HK/ 720Nm, håper det hjelper noen tiendeler til våren.
Håper du blir med på Drives Super Stage til våren.
Kos deg med byggingen av bilen, og informer oss om fremskrittene er du snill.
Og vilken bil er det du har?
Dette er et interessant prosjekt for oss alle i klubben.
Å kopiere Bilsports bane er også enkelt, bare vi har en drøye 1300 meter lang asfaltert bane. Da blir nok Ringbanen mye for kort.
Noen som har ide om en slik en?
Skal du ned på 1.30 i Bilsports Super Stage må du jobbe mye med bilen.
PA`s 900 med 390 HK og dertil chassis klarte det på 1.37.
Robert Uhrs bil ligger vel på ca. 1.30. Nå har den 540 HK/ 720Nm, håper det hjelper noen tiendeler til våren.
Håper du blir med på Drives Super Stage til våren.
Kos deg med byggingen av bilen, og informer oss om fremskrittene er du snill.
Lars
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
1.30
Bilen er en og900 87 mod. 2d. Bygger bilen til å passe i gatebilreglementet. Ikke for å snakke negativt om andres biler men, hk er oppskrytt! forstå meg rett men veigrep og bremser er viktigere. Bilen min bygges med minimalt budsjett (student).Hjelp og spons mottas med takk!!!!!!!
Teknisk sett blir det breddede og boxede bærearmer med 13mm framflyttet nedre bærekule. Ønsker meg bremser fra en 88-93 mod. med 9000 calippere. noen som har?
Lav og stiv er vel en selvfølge. Bredere bak en foran, sperre er dyrt! M3 inspirerte skjermbreddere må til.
Motor: 8v med 16v elektronikk. Kaldstartdyse fra 8v. i tillegg koblet via trykkvakt. 16v. turbo. Batteribøy. Optimert APC. m.m. 200 drivhjulshester med 102 oktan er målet (bra dreimoment prioriteres)
Mange gode tips på svenskeforumet, takk til bla. popeye!
La oss treffes på Tyrigrava å snakke racing!
Petter
Teknisk sett blir det breddede og boxede bærearmer med 13mm framflyttet nedre bærekule. Ønsker meg bremser fra en 88-93 mod. med 9000 calippere. noen som har?
Lav og stiv er vel en selvfølge. Bredere bak en foran, sperre er dyrt! M3 inspirerte skjermbreddere må til.
Motor: 8v med 16v elektronikk. Kaldstartdyse fra 8v. i tillegg koblet via trykkvakt. 16v. turbo. Batteribøy. Optimert APC. m.m. 200 drivhjulshester med 102 oktan er målet (bra dreimoment prioriteres)
Mange gode tips på svenskeforumet, takk til bla. popeye!
La oss treffes på Tyrigrava å snakke racing!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Fet bil du har Lars!
Hvordan overtalte du Nordic til å bygge et slikt monster...
Det må gi noen av denne følelsen når du klamper gassen i bunn-->
<--Her blir g kraften for stor
At du var karateinstruktør vise jeg ikke... SKUMMELT


Hvordan overtalte du Nordic til å bygge et slikt monster...
Det må gi noen av denne følelsen når du klamper gassen i bunn-->





At du var karateinstruktør vise jeg ikke... SKUMMELT


Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
- Troll R
- Overload!!!
- Innlegg: 1275
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:


Sist redigert av Troll R den 25 nov 2003, 14:10, redigert 2 ganger totalt.
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Får vel aldri nokk av trimmede biler!kasper N02 skrev:øystein trodde du hadde fått nok av trimmede biler ......Øystein Strøm N141 skrev:Fet bil du har Lars!![]()
Hvordan overtalte du Nordic til å bygge et slikt monster...
Det må gi noen av denne følelsen når du klamper gassen i bunn-->![]()
![]()
![]()
<--Her blir g kraften for stor
![]()
At du var karateinstruktør vise jeg ikke... SKUMMELT![]()
husk at hvis du synes at det er skummelt at høgquist er karate instruktør (shihan) så tenkte du ikke på det da jeg var med deg på flytur på rygge
shihan er høyest gradert i klubben som jeg er medlemm i ......![]()
![]()


Bilen er tilbake på veien den så hehe... Like fin som før. Ble dyrt men... 230000kr


Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395