Kjøpte min -02 9-3 i begynnelsen av desember hos da "Aerobil" på Slependen. Bilen var strøken og bra, men bremsene hadde rustet litt pga at den hadde stått en stund ute til salgs. Ble da enig med selgeren om at bremsene forran skulle byttes og det ble gjort og alle var fornøyd. Jeg med ny bil og nye bremser, og Aerobil med enda salg. Alt vært suverent og det har ikke vært nevneverdige problemer, til nå..
Med nyinnkjøpte turbogroove skiver og redstuff klosser fra "ebcbrakes" skred jeg til verks for å bytte skiver enda en gang, (har jo fort funnet ut at med litt aktiv kjørestil holder ikke orginal bremser). og her er tingen, i det jeg skal skru av caliper/bremsekloss-holderen er det ingen motstand i den nedre skruen(!), jeg kan nesten dra den rett ut med fingrene.!!! Rundt gjengene ligger det som en gang var en del av spindelen min. Og hullet ser ut som det er borret pent opp. Det er tydlig for meg ihvertfall hva som har skjedd, den/de (les;Aerobil) som har montert nye bremser har ikke dratt til med moment, og dratt rundt bolten.! Bare flaks at den ikke har falt ut før. At dette kan skje er greit, men at de tørr å levere ut bilen i den standen er jo helt utrolig.?!!
Så mitt spørsmål er bare, hvordan skal jeg gå frem her, noen som har noen bra idèer.?! Eventuelt om det er noen rettigheter jeg har.?!
Er kjempetakknemlig for alle svar, ettersom ny spindel mest sannsynligvis ikke er billig eller lett og montere.