pris på 110k service?
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N569
- Bil: Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97mod
- Sted: Ankenes
pris på 110k service?
Jeg skal ha inn Saaben på 110k service i sommer. Hva kan jeg forvente av pris på en slik service. Greit å vite om det er noe grunlag for å diskutere pris, eller om jeg skal ta første og beste tilbud... Jeg har egentlig bare to firma å velge mellom. Harstad og Sortland.
Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97 mod jubileum. Midnight Blue.
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Sted: Narvik
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N569
- Bil: Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97mod
- Sted: Ankenes
Det var jo synd at de har sluttet.
Har vært innom Saab på Sortland en tur, og det er ikke store greiene... Men de klarer vel å ta en service. Var innom der for første gang for 3-4 uker siden, og ble litt skremt over hvor små de er. De hadde 3 nybiler, hvorav bare en Saab (9-3 SC). Flere biler var det ikke plass til inne. Selve butikklokalet var ikke stort større enn stua våres (og den er liten)... Men kanskje de har stort verksted??? Der var jeg ikke og sjekket...
Hvis da Saab i Harstad har lagt ned, har vi bare Bodø, Tromsø og Alta igjen i Nord Norge. De får ikke spesiellt stor markedsandel her oppe på den måten... Mellom Bodø og Tromsø er det ca 60 mil (ca avstanden fra Moss til Trondheim).
På sortland skulle de enten ha 4800, eller 5200. Han på verkstedet klarte ikke å finne ut forskjellen på de to.
Har vært innom Saab på Sortland en tur, og det er ikke store greiene... Men de klarer vel å ta en service. Var innom der for første gang for 3-4 uker siden, og ble litt skremt over hvor små de er. De hadde 3 nybiler, hvorav bare en Saab (9-3 SC). Flere biler var det ikke plass til inne. Selve butikklokalet var ikke stort større enn stua våres (og den er liten)... Men kanskje de har stort verksted??? Der var jeg ikke og sjekket...
Hvis da Saab i Harstad har lagt ned, har vi bare Bodø, Tromsø og Alta igjen i Nord Norge. De får ikke spesiellt stor markedsandel her oppe på den måten... Mellom Bodø og Tromsø er det ca 60 mil (ca avstanden fra Moss til Trondheim).
På sortland skulle de enten ha 4800, eller 5200. Han på verkstedet klarte ikke å finne ut forskjellen på de to.
Saab 9000 2.0t CSE 150hk 97 mod jubileum. Midnight Blue.
- Birger N372
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
Jeg er i Stockholm på jobb noen dager nå (har kjørt) og var innom Svenskabil i Kista: Der koster 150.000 service 3600 SEK - 15% STCS rabatt (den får vi i STCN også), så i NOK blir det ca. 2600. Ikke sikker på hva det koster i Norge? Hvis du likevel må kjøre langt, kanskje det er en ide å sjekke et verksted i nord-Sverige? Der er vel forhandlernettet bedre utbygd enn i nord-Norge tipper jeg
Litt OT: Bestilte avtagbart Monoflex hengerfeste hos Mekonomen her, og det koster SEK 2300 omtrent til min jubileum, i tillegg har de 20% nå på lørdag på alle varer (også bestilte!), så da får jeg hengerfeste til snaut 1900,- inkl originalt Saab el-sats. Skal montering selv. Synes det var en god pris jeg...

Litt OT: Bestilte avtagbart Monoflex hengerfeste hos Mekonomen her, og det koster SEK 2300 omtrent til min jubileum, i tillegg har de 20% nå på lørdag på alle varer (også bestilte!), så da får jeg hengerfeste til snaut 1900,- inkl originalt Saab el-sats. Skal montering selv. Synes det var en god pris jeg...

- Glenn N101
- 1,5 bar
- Glenn N101
- 1,5 bar
Så nettopp i Harstad tidene at Saab kommer tilbake til Harstad, ifølge GM og at Sab eiere ikke skulle fortvile, Karl Strømme(Saab Sortland) hadde søkt om å få kjøpe bygget til Sa La Auto, og starte det opp igjen, men det er et Motorsykkel verksted i samme bygget som hadde forkjøpsrett, og stoppet alle de planene.
Nå skal visst GM ta ansvar og få Saab tlbake til Harstad.
Nå skal visst GM ta ansvar og få Saab tlbake til Harstad.
Glenn N101