Legg inn
av Johnny » 05 mai 2006, 20:32
Hei!
Har aldri gjort det på 9000, men tror ikke det blir noen heksekunst.
Jeg er litt usikker på hva du mener med høyresiden. Er det høyresiden av bilen du mener, eller er det høyresiden av motoren når du står og ser på den forran. Hvis det er det siste så er det litt jobb, for da må du ut med gearkassen, clutch og svinghjul(manuell gear), eller gk, converter og startkrans(aut.gear) Noen har fortalt meg at det kan være lettere å plukke ut hele agregatet når du skal dele motor og gear på disse bilene.
Hvis vi er litt mer heldige så er det på generatorsiden problemet er og da skrur du av hjulet på høyresiden av bilen og deretter innerskjermen i plast. Da får du veldig god tilgang til motoren fra den siden. Deretter fjerner du generatorreim og reimhjul på veiven og da er det bare å bytte gummi. Vær litt forsiktig når du monterer den nye ringen, for den er lett å skade. Så syr du det hele sammen igjen akkurat slik det var. La meg få legge til at jeg bruker den gamle h-motoren som referanse til dette, men det skal ikke ha den store betydningen.
Tot og kjøyr!
Mvh
Johnny
Den som tror at han er ferdig og utlært er ikke utlært, men ferdig!
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002