Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 26 apr 2006, 09:01
Macgeier skrev:matrox skrev:
Lå på 2. gir 2000 omdreininger, og plutslig sto turtelleren på bunn
OK, jeg antar at motoren gikk rundt, med tenning på, men turtelleren mistet signalet. Det må jo bety at veivakselgiveren mistet signalet. Og jeg antar at tenningen som opererer på det samme signalet og da blir det stopp.
Da må du ha dårlig kontakt et sted.
Kjenner riktignok ikke DI systemet, men hvis motoren gikk rundt og turtellerne viste null, så er nok problemet giveren med kabel.
Ikke misforstå her nå
Lå i 2 gir, ved 2000 omdreininger før motoren stoppa. Så det skulle ikke være mulig at den kvelte seg i allefall.
Skulle nesten tro at den ikke fikk bensin, men når jeg skulle prøve å starte den igjen, så holdt den motoren i live i kanskje 1 sekund, føre den stoppa igjen.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 26 apr 2006, 09:58
Det kan nog vara vevaxelgivaren.
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Mats900R
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Legg inn
av Mats900R » 26 apr 2006, 14:16
ja mulig det e bensinpumpen som har tatt helg??
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
-
9000 Geir N371
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 29 nov 2004, 01:00
- Sted: Ågotnes
Legg inn
av 9000 Geir N371 » 26 apr 2006, 18:02
Når min bensinpumpe begynte å tulle seg gjorde den aldri det når bilen gikk. Den var bare død når bilen skulle starte. Så fikk den litt bank, og så startet den igjen. Bortsett fra den dagen eg hadde det veldeg travelt. Da var den helt død.
Men det varierer vel kanskje. Min erfaring var hvertfall at når pumpen gikk, så gikk den. Men startet av og til ikke.
Geir
-91 9000 CD 2.3i
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 26 apr 2006, 18:23
9000 Geir N371 skrev:Når min bensinpumpe begynte å tulle seg gjorde den aldri det når bilen gikk. Den var bare død når bilen skulle starte. Så fikk den litt bank, og så startet den igjen. Bortsett fra den dagen eg hadde det veldeg travelt. Da var den helt død.
Men det varierer vel kanskje. Min erfaring var hvertfall at når pumpen gikk, så gikk den. Men startet av og til ikke.
Ikke min erfaring, min kubbet i et kryss..
Styrer med DAB og AUX
-
Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Legg inn
av Frode N073 » 26 apr 2006, 19:02
mi pompa te og900'en tog og kveld mens eg kjørte.
Det gjekk litt i rykk og napp ei stond før u takte for seg.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut.
Pappas bil 
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt)
Prosjekt Solgt
-
Lars E. N378
- 2.0 bar

- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
Legg inn
av Lars E. N378 » 26 apr 2006, 19:10
legg end baksetet om du prakkes, så hører du vel bensinpumpa gå eller ikke..
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 26 apr 2006, 19:24
Skal jeg gjøre, om den stopper igjen da.
Den kubba ikke på noe måte som jeg la merke til. Merka jo ikke at den døde engang, da vi hadde på musikk.
Skulle hatt programvare og kabel til å lese av feilkoder selv

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 15 mai 2006, 20:51
Fikk bilen min omsider inn til service, og der byttet de veiaksel føleren. Og bilen går jo ennå, så det er håp
Men...så fikk jeg med meg en extra tennkassett slik "Just in case".... betryggende...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
Myrt N610
- 2.0 bar

- Innlegg: 955
- Registrert: 15 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N610
- Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
- Bil: 9-3 og 9-5
- Sted: Sørumsand
-
Kontakt:
Legg inn
av Myrt N610 » 16 mai 2006, 12:29
matrox skrev:Fikk bilen min omsider inn til service, og der byttet de veiaksel føleren. Og bilen går jo ennå, så det er håp
Men...så fikk jeg med meg en extra tennkassett slik "Just in case".... betryggende...
Det høres bra ut.
Veldig hendig å ha en tennkassett på lur får man vet aldri når den tar kvelden. Min tennkassett kvelda på bremserula på service, ble ganske sint/lei meg da. Trenkte å få eu papirene klare før statens veivesen stengte, får jeg trengte skilter akorat den dagen.
Macarena performance team-member #02
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. |
Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 17 mai 2006, 18:49
Uflaks
Men men...bil forblir bil, og bil er dyrt

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
Myrt N610
- 2.0 bar

- Innlegg: 955
- Registrert: 15 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N610
- Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
- Bil: 9-3 og 9-5
- Sted: Sørumsand
-
Kontakt:
Legg inn
av Myrt N610 » 18 mai 2006, 11:54
matrox skrev:Uflaks
Men men...bil forblir bil, og bil er dyrt

Det er sant!

Macarena performance team-member #02
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. |
Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 18 mai 2006, 14:51
myrT skrev:matrox skrev:Uflaks
Men men...bil forblir bil, og bil er dyrt

Det er sant!

Men å så moro!!!
Mvh Anders

Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Myrt N610
- 2.0 bar

- Innlegg: 955
- Registrert: 15 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N610
- Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
- Bil: 9-3 og 9-5
- Sted: Sørumsand
-
Kontakt:
Legg inn
av Myrt N610 » 18 mai 2006, 19:33
Saab900STCR skrev:myrT skrev:matrox skrev:Uflaks
Men men...bil forblir bil, og bil er dyrt

Det er sant!

Men å så moro!!!
Mvh Anders

Også en veldig riktig påstand!

Macarena performance team-member #02
Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. |
Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 19 jun 2006, 07:00
Nå er veivakselføler skiftet for en god tid tilbake, samt LMM i sist uke, og i dag stoppa den igjen
Men til gjengjeld så startet den igjen med en gang, selv om den hostet og harket litt føre det stoppet. Men er jo lenge siden sist den stoppet nå!?
Noen nye gode og billige tips dere kan gi?
Mvh
Eskil
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522