Spesifikasjoner OG900
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Spesifikasjoner OG900
Jeg lurer på hvilke spesifikasjoner OG900 Aero hadde i 1987/1988? Da tenker jeg på utstyr (ac?takluke?skinn?el.utstyr?) og farger på interiør og eksteriør, gjerne med kombinasjoner på dette..
Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Einaste forskjell utstyrsmessig på M87 og M88 er at M88b har høgtplassert bremselys og skinnratt.
Ellers har desse flg. standardutstyr:
*Servo
*Sentrallås
*El. takluke
*Cruicecontroll
*El. speil og ruter
*Tona glas (same som alle Turbo 16)
*Spiler framme og bak (lisje vingen)
*Lettmetallfelgar
*Regulerbar varme i førarstol
*Fellbart mittarmlene bak
*Nakkestøtter bak
*Krengingshammarar
*Høgtalarar framme
*Sportschassis (M87 var den fysste med det nye sportschassiset)
I tilegg kunne en få dette som tilval:
*AC
*Skinninredning
Må få pressisere at dette er svenske spesifikasjonar, men dei norske er nok ikkje veldig ulike vil eg tru.
Når det gjeld fargar fikk en vel desse åra Aeroen i dei vanlige fargane, dvs. svart, sølv og grått. Aktuelle interiørfargar er vel grått, burgunder og beige.
Ellers har desse flg. standardutstyr:
*Servo
*Sentrallås
*El. takluke
*Cruicecontroll
*El. speil og ruter
*Tona glas (same som alle Turbo 16)
*Spiler framme og bak (lisje vingen)
*Lettmetallfelgar
*Regulerbar varme i førarstol
*Fellbart mittarmlene bak
*Nakkestøtter bak
*Krengingshammarar
*Høgtalarar framme
*Sportschassis (M87 var den fysste med det nye sportschassiset)
I tilegg kunne en få dette som tilval:
*AC
*Skinninredning
Må få pressisere at dette er svenske spesifikasjonar, men dei norske er nok ikkje veldig ulike vil eg tru.
Når det gjeld fargar fikk en vel desse åra Aeroen i dei vanlige fargane, dvs. svart, sølv og grått. Aktuelle interiørfargar er vel grått, burgunder og beige.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Kjøper du ein M87 får du gamletypen bremser, som i mine auge er dårligare enn dei du ahr no på 900i. Unntaket er om du kjøper ein bil med ventilerte skiver. Kjøper du ein M88 er bremsene akkurat like med M93 900i.Freshmaker N237 skrev:Hvordan er det med bremser i forhold til 900i fra 1993? Og hva vil sportchassi si? Sachs? Hvordan er det med turbo, hvilken er det?
Sportschassis vil seie bilen er senka 15mm i forhold til vanlig 900i.
Turboen på M87 og M88 er ein Garret TB0357.