stakar 9-5...

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
wicky
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 360
Registrert: 30 jan 2004, 01:00

stakar 9-5...

Legg inn av wicky » 02 jun 2006, 17:35

Bilde

En dame på E6 som mista forhjulet. Det eksploderte regelrett ut av skjermen og ble borte. fant det ikke igjen...
(x) 2001 Yamaha R1
(x) 1985 Saab 9000 2,0T 269hk
(x) 1985 MB 190E 2,3 16V
(x) 1985 MB 230E

(o) Arbeidsbil; MB 300D 1981
(o) Godbilen; Saab 9000CS 2,0 1995
(o) Cabben; Vw Golf Cab 1985
(o) Selges; BMW 525i 1986
-*End of Discussion*-

Brukeravatar
Myrt N610
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 955
Registrert: 15 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: N610
Navn: Trym Berge Mathisen (Han første Trym)
Bil: 9-3 og 9-5
Sted: Sørumsand
Kontakt:

Legg inn av Myrt N610 » 02 jun 2006, 17:49

Min dypeste medfølelse sendes til "mister" 9-5!
Ikke altid like hendig å miste et av fire ben.....
Macarena performance team-member #02

Saab 9-5ss 2,3t '04 | rullende prosjekt.. | Silver-Surfer
Saab 9-3sc 1,8t '07 | kone/familie racer |

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 02 jun 2006, 17:51

Hmm... billig 9-5 å få kjøpt nå eller..?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av ut218 » 03 jun 2006, 11:34

Var navet også borte, eller var bare felgen dårlig festet. Huff, enkelte burde nesten slippe å skifte dekk selv.
2002 9-5 Aero automat

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 03 jun 2006, 19:59

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 03 jun 2006, 22:36

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 03 jun 2006, 23:43

Haha, hva prøver man å oppnå ved å torpedere en jævla Landcruiser med en 900? Vrakpant?
04' 9-3ss 1.8t

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 04 jun 2006, 09:38

Nesten skremmende og se hvor hard LC'n egentlig er. Tenk å få den i siden.... ](*,)
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 04 jun 2006, 12:07

Børre N17 skrev:Nesten skremmende og se hvor hard LC'n egentlig er. Tenk å få den i siden.... ](*,)
Ja, men se hvor fin deformasjon det ble på 900n! Ikke en skramme bak A-stolpen, men skikkelig trekkspill foran. Akkurat som på nye biler, men med en grunnkonstruksjon vist første gang i 1968!!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 04 jun 2006, 18:29

Det blir jo hevdet at bilen tok en brekksladd, men så vidt jeg kan se er dette en med brekket bak? Eller tar jeg helt feil?

SAAB'en så jo forøvrig fin ut :cry:

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 04 jun 2006, 18:32

KongerudN344 skrev:Det blir jo hevdet at bilen tok en brekksladd, men så vidt jeg kan se er dette en med brekket bak? Eller tar jeg helt feil?

SAAB'en så jo forøvrig fin ut :cry:
En ser tydlig det er ein bil med gamlefronten, ergo brekket på framhjula :)

eiluN506
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 849
Registrert: 25 jul 2005, 01:00
Medlemsnummer: 506
Navn: Eimund Lunde
Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
Sted: Sandnes

Legg inn av eiluN506 » 04 jun 2006, 20:05

Hei, Er ikke så veldig lett å se hvilken front dette er,men de felgene ble vel heller aldri produsert til den nye boltsirkelen
Mvh
Eimund

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 04 jun 2006, 20:08

eiluN506 skrev:Hei, Er ikke så veldig lett å se hvilken front dette er,men de felgene ble vel heller aldri produsert til den nye boltsirkelen
Du kan se det på blinkers foran, og fanger bak ;) Tror også det stemmer som du sier ang. felgene :)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 04 jun 2006, 22:04

eiluN506 skrev:Hei, Er ikke så veldig lett å se hvilken front dette er,men de felgene ble vel heller aldri produsert til den nye boltsirkelen
Jauda, Silverspoke vart produsert for den nye boltsirkelen. SAAB delenr. på felgen for 900 M88-> og 9000 er 105 122 709. Forskjellen er at denne felgen er 6" brei, kontra til den gamle boltsirkelen der felgen var 5.5".

Svar