Bygge om NG 900 2.0i til 2.0T

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Vegard
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 09 apr 2005, 01:00
Sted: Østre toten

Bygge om NG 900 2.0i til 2.0T

Legg inn av Vegard » 13 jun 2006, 13:52

Har en 94 mod NG900
Noen her som har vært borti det, eller gjort det noen gang.?
Lurer på hvordan det er med ledningsnettet.
Jeg har kjøpt nytt motornett(Til Turbo 94Mod), men lurer på om det er forskjell på det orginale nettet inni en 2.0i og en 2.0 Turbo.
Er det noen forskjeller på nettet til hovedinstrumentet.?
Bilen har ikke ac, og cruisekontroll.

Takker for evt svar.

MVH Vegard :)

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 13 jun 2006, 14:59

du må nok ha hele nettet om du skal ha turboinstrumenter hvertfall... jeg studerte ikke dette hos meg, da jeg la inn klima-anlegg og cruice med det samme, og dermed tok helt ledningsnett fra en bil med klima/cruice..

bytt alt, mitt tips :wink:
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

9-5
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 121
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Bil: 9-5 estate og 9-3

Legg inn av 9-5 » 13 jun 2006, 15:38

kjøp heller en orginal ng900 turbo, mitt tips..

Brukeravatar
Lars E. N378
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 838
Registrert: 16 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 378
Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
Sted: Trøndelag

Legg inn av Lars E. N378 » 13 jun 2006, 15:44

kan være enig i den også da :wink:

men om man tar d som læring i tillegg, som jeg gjorde/gjør, syns jeg ikke man kommer så verst fra det..?
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X

Brukeravatar
Vegard
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 09 apr 2005, 01:00
Sted: Østre toten

Legg inn av Vegard » 13 jun 2006, 18:01

kan være enig i den også da

men om man tar d som læring i tillegg, som jeg gjorde/gjør, syns jeg ikke man kommer så verst fra det..?

Har du bygd om samme type bil.?
Vet du om man må skifte nettet til hovedinstrumentene? Er ikke så viktig med turbotrykksmåler. Setter inn en ekstern en. men spørsmålet er om det må skiftes, og om nettet inni de 2 bilene er det samme..?

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 13 jun 2006, 18:10

Du behöver bara skifta ledningsnätet till motor.
Men om du i tillägg vill ha huvudinstrument med turbotryck och turteller så måste du ta hela ledningsnettet från en turbo bil.
Du behöver dessutom en T5.5 motorstyrnings box.

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 13 jun 2006, 18:13

Vegard skrev: Har du bygd om samme type bil.?
Lars E. holder på å bygge om i disse dager og nærmer seg slutten på prosjektet 8) Om du melder deg inn i klubben så får du tilgang til de lukkede medlemssidene og der har Lars lagt ut en tråd med masse bilder fra ombyggingen 8)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Svar