ng900 '95: Noen ganger har jeg opplevd at instrumentene i dashbordet slutter å virke, men de fortsetter å lyse. Det lyser da også gult "Info display" og den røde varselstrekantenlyser med "!" i. Det står ikke noen info i displayet.
feilsøking: Har tenkt på om det kan være et relé som begynner å takke for seg, så jeg har da tatt ut det reléet som heter "light controll" og banket litt på det og satt det i igjen.. Det har da blitt borte etter noen sekunder når jeg starter opp igjen. Så jeg vet ikke om det er det som er feilen..
Noen som vet hva dette kan være?
ng900: Instrumenter i dashbordet slutter å virke
Moderator: Moderatorer
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Jag har upplevt nått liknande i pappas bil(Ng900, 95, sugis), men där blev lyset också borta.
Tog ut huvud instrumentet och gjorde ren kontakten på baksidan, har fungerat fint efter det.
Mvh
Tog ut huvud instrumentet och gjorde ren kontakten på baksidan, har fungerat fint efter det.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- button
- 1,5 bar
- Innlegg: 345
- Registrert: 20 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 298
- Navn: Thomas Knappen
- Bil: 900 '95 Turbo Coupe
- Sted: Elverum
- Kontakt:
Håper snart jeg nå for orden på dette.. Kjedelig med "ny" bil også begynner den å tulle slik..
Men vil bare legge inn her til de som evt vil få dette problemet senere, for i ng900 har det vist vært noen tilfeller av at instrumentpanelet begynner å tulle. Årsakene kan være som vår kjære svenske sier, at det bare er dårlig forbindelse i kontakten på baksiden eller så er det loddinger som har blitt dårlige inni. Kan jo også være noe annet som f.eks. dårlig jording, derfor kan det være greit å gjøre en sånn "test":
Gjør-det-selv-test: Man kan banke oppå dashbordet når bilen går, da vil varsellampene komme å gå.. Da er man sikker på hvor det er dårlig kontakt.
1. Det jeg nå har gjort er å få det ut av bilen, prøvde først med CRC Elektronikk spray, å rense kontakten. Men det var ikke nok i mitt tilfelle.
2. Deretter var det ut igjen med'n, hvor jeg så leverte den til en radio&tv reparatør som gikk over loddingene. Han fant flere dårlige loddinger, de var i området bak turtelleren (pris 341,-). Etter det så var det bra den første dagen, så var det på'n igjen med bare plager..
3. Så nå har jeg tenkt som så at i stedet for å kjøpe et brukt som jeg fort også kan få dette problemet med så bestillte jeg meg et nytt.. Håper da alt skal funke, det burde det også for det koster 6000,-! (skal få det på tirsdag)

Men vil bare legge inn her til de som evt vil få dette problemet senere, for i ng900 har det vist vært noen tilfeller av at instrumentpanelet begynner å tulle. Årsakene kan være som vår kjære svenske sier, at det bare er dårlig forbindelse i kontakten på baksiden eller så er det loddinger som har blitt dårlige inni. Kan jo også være noe annet som f.eks. dårlig jording, derfor kan det være greit å gjøre en sånn "test":
Gjør-det-selv-test: Man kan banke oppå dashbordet når bilen går, da vil varsellampene komme å gå.. Da er man sikker på hvor det er dårlig kontakt.
1. Det jeg nå har gjort er å få det ut av bilen, prøvde først med CRC Elektronikk spray, å rense kontakten. Men det var ikke nok i mitt tilfelle.
2. Deretter var det ut igjen med'n, hvor jeg så leverte den til en radio&tv reparatør som gikk over loddingene. Han fant flere dårlige loddinger, de var i området bak turtelleren (pris 341,-). Etter det så var det bra den første dagen, så var det på'n igjen med bare plager..
3. Så nå har jeg tenkt som så at i stedet for å kjøpe et brukt som jeg fort også kan få dette problemet med så bestillte jeg meg et nytt.. Håper da alt skal funke, det burde det også for det koster 6000,-! (skal få det på tirsdag)