Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 25 jun 2006, 17:39
Kan det stemme at denne dyse saken på innsuget er en dyse som slår inn når det blir et visst trykk i innsuget? Jeg lurer litt på om den ikke funker fordi motoren nekter og lade over o,8 BAR både med dysa plugga inn og uten

Sjønner meg liksom ikke helt på det greiene der

Og det hadde vert fint med litt hjelp

-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 25 jun 2006, 17:44
har du bilde eller nærmere forklaring. Her forsto jeg desverre ikke mye. Du snakker ikke om noe kaldstart dyse?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 25 jun 2006, 17:47
Tenker det er kaldstartdysa jeg

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 25 jun 2006, 17:58
Er det kardtstart dysa du mener (på spjeldhuset?). Så er denne bare for å gi litt ekstra bensin når du har kald motor og skal starte.
Så du vil lade mer. Fornuftig

! Har du APC? Så stiller du opp trykket via denne. Eller så får du kjøpe deg blåkran som de gææærne gutta kjører med

hehe
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 26 jun 2006, 14:46
Vel alt gikk beklageligvis litt kjapt i går og jeg rota litt på feil sted i hukommelsen da jeg fikk den fantastiske ideen om at det kunne vere denne dysa som var på tur
Saken er det at GTL ligger på ca 0,4 og det fører til at turboen lader 0,8 Fulltrykk Vet at det er for høyt egentlig men har hatt oppe APC boksen og skruen er ikke flytta
Dette ladetrykket funker kjempe på 1-3 gir men når jeg gir på i 4 og femte så senker den trykke til GLT og lar det stige igjen. Kan virke som om den har problemer med fulltrykk i mer enn ca 2 sek

. Det som er rarest er at motoren ikke gir fra seg noen som helst banke lyder

-
Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Legg inn
av Frode N073 » 26 jun 2006, 14:54
0,8 bar e vel originalt på T8.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut.
Pappas bil 
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt)
Prosjekt Solgt