Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Aeroild
- 1.2 bar

- Innlegg: 258
- Registrert: 02 jul 2003, 01:00
Legg inn
av Aeroild » 30 jun 2006, 11:52
Saab 9000 2.3t 95-model
Vifta starter ikke uansett hvor varm bilen blir.
På relé M er det konstant strøm på 30 og 86. Skal det egentlig være stryrestrøm på 86?
Når man tar jord fra karroseriet til 85 starter vifta og når man tar strøm direkte på 87 starter vifta.
Noen som har anelse hva som er galt? Hva styrer vifta?
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 30 jun 2006, 13:06
Tempsensoren sitter på enden av toppen ved termostathuset...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
TurboTor_ N579
- 1.2 bar

- Innlegg: 264
- Registrert: 01 des 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N579
- Navn: Tor Sumstad
- Bil: Audi A3
- Sted: Måløy
Legg inn
av TurboTor_ N579 » 30 jun 2006, 16:20
Kobler du sammen ledingene til føleren bør vifta starte. gjøre den det er det bare å skifte føleren.
´07 Audi A3 2.0TDI Sportback
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T
-
Aeroild
- 1.2 bar

- Innlegg: 258
- Registrert: 02 jul 2003, 01:00
Legg inn
av Aeroild » 04 jul 2006, 06:20
Nå er tempgiveren skiftet og vifta ser ut til å virke.
Takk for hjelpen!
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance