Misfire i tomgang

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
RuneDK
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 41
Registrert: 21 nov 2005, 14:22

Misfire i tomgang

Legg inn av RuneDK » 03 jul 2006, 22:47

Hej alle. Min 90'er snart klar til at komme på vejen efter ombygning til T8, men der er en ting som undrer mig. Den springer tit en tænding over i tomgang, og prutter lidt i udstødningen (som kun er et 3" forrør lige nu). Motoren går stabilt både under del-last og fuld træk uden TB med 0,45 bar.

Nye kabler sidder på NGK BP7ES tror jeg nok det er (Eller også er det BP7HS, det er ihvertfald de rigtige).

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 04 jul 2006, 03:08

er tendinga riktig? skal være 20 grader på t8 eller noe.. mål den uten vacum på.. har du modefisert noe besin greier?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 04 jul 2006, 14:33

skal være 16grader uten vakum ved 2000rpm
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 04 jul 2006, 14:52

20 grader på 8v på 3000 :D
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 04 jul 2006, 14:56

TurboLars N383 skrev:skal være 16grader uten vakum ved 2000rpm
EHEM.. *HOST*
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

RuneDK
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 41
Registrert: 21 nov 2005, 14:22

Legg inn av RuneDK » 04 jul 2006, 15:08

:O Kan i blive enige?
Nej, bensinanlægget er ikke modificeret.
Kan ikke huske hvad tændingen står på helt præcist.

Min vacuum-dåse er blevet modificeret til at kunne retardere tændingen mere end normalt ved tryk.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 04 jul 2006, 15:26

tror vi skal si oss enige på rundt 20 grader.. skjekk hva tendingen står på i første omgang.
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 04 jul 2006, 15:39

16 på tomgang :P uten vakum på 8v T :D
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 04 jul 2006, 18:39

TurboLars N383 skrev:16 på tomgang :P uten vakum på 8v T :D
Nå sitter jeg å SER i saab boka for t8..

Hall transmitter:
Turbo APC models 20° BTDC at 2000 rpm and vacuum hose disconnected and plugged.
Turbo models 23° BTDC at 2000 rpm and vacuum hose disconnected and plugged.
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 04 jul 2006, 19:06

TurboLars N383 skrev:16 på tomgang :P uten vakum på 8v T :D
16 grader F.Ø.D ved tomgang, uten vacum er på T16 motor :wink:

Svar