900 aero som ikke vil starte
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
900 aero som ikke vil starte
Har prøvd å hjelpe (dvs stort sett kikket på) en kamerat som ikke får start på sin 900 aero (-86 tror jeg) etter omlakkering. Han har hatt ut motoren, og det meste av interiøret. Motoren er nå på plass, men vi får ikke start på den.
Vi har undersøkt, og funnet følgende:
- Bensinpumpa starter ikke
- Bilen får ikke ordentlig gnist. Det kommer gnist en sjelden gang, men slett ikke hver gang vi vrir om nøkkelen.
Vi har videre gjort som følger:
- Tvunget pumpa igang med å gi den strøm. Men dysene åpner tydeligvis ikke, for det kommer ikke bensin til pluggene.
- Byttet rotor, og fordelerlokk. Deretter prøvde vi med en annen fordeler, uvisst om denne fungerer, men akkurat det samme skjedde ihvertfall - vi så en gnist et par ganger da vi prøvde.
- Byttet innsprøytningshjerne, med ledningsnett
- prøvd en annen coil
- prøvd en annen tennmodul
Har noen råd? Haster med å få denne igang!
Vi har undersøkt, og funnet følgende:
- Bensinpumpa starter ikke
- Bilen får ikke ordentlig gnist. Det kommer gnist en sjelden gang, men slett ikke hver gang vi vrir om nøkkelen.
Vi har videre gjort som følger:
- Tvunget pumpa igang med å gi den strøm. Men dysene åpner tydeligvis ikke, for det kommer ikke bensin til pluggene.
- Byttet rotor, og fordelerlokk. Deretter prøvde vi med en annen fordeler, uvisst om denne fungerer, men akkurat det samme skjedde ihvertfall - vi så en gnist et par ganger da vi prøvde.
- Byttet innsprøytningshjerne, med ledningsnett
- prøvd en annen coil
- prøvd en annen tennmodul
Har noen råd? Haster med å få denne igang!
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Den jorder med baksida mot metall, men det visste du kanskje.Eirik N396 skrev:Den andre vi prøvde skal være iorden, for den stod i en delebil som ble brukt sist for et par uker siden. Dette var en I8 da, men begge hadde samme delenummer. Men du sier jo noe ang. jorden til denne
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Fortsetter denne tråden - Einar (som eier bilen) skal til rudskogen i helgen og nå begynner han å få dårlig tid. Som Eirik har sagt ovenfor har bilen vært ribbet og når alt skulle sammen igjen begynte problemene.
Status nå; bilen gir gnist som den skal - DET problemet skyldtes ombytte av ledninger i tenningslåsen. MEN bensinpumpe og innsprøytningssystem virker ikke. så vidt vi har klart å måle får ikke innsprøytningssystemet tenningssignal og slår derfor ikke inn. Noen som har tips.
I tillegg har vi prøvd med ulike hallgivere og ulike tenningsmoduler og ledningene mellom disse er intakte....
Status nå; bilen gir gnist som den skal - DET problemet skyldtes ombytte av ledninger i tenningslåsen. MEN bensinpumpe og innsprøytningssystem virker ikke. så vidt vi har klart å måle får ikke innsprøytningssystemet tenningssignal og slår derfor ikke inn. Noen som har tips.
I tillegg har vi prøvd med ulike hallgivere og ulike tenningsmoduler og ledningene mellom disse er intakte....
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
høres veldig lovende ut, skal prøve dette i morgen - har slitt med å finne ut hvor styringssignalet kommer fra. Men for sikkerhets skyld - til hvilken pinne skal dette signalet?Trekk ny styring til hjernen fra - på Coilen!
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Takk til Børre og Petter.
Ny blå styreledning og det ble liv i innsprøytningssystemet. Litt mer tukkel fikk vi også da det fortsatt ikke kom bensin i dysene, men det var så lett/dumt som at noen hadde snudd strømmen på bensinpumpen.
Så nå er det opp til "ungdommene" å få sammen pynten og komme seg til rudskogen.
Ny blå styreledning og det ble liv i innsprøytningssystemet. Litt mer tukkel fikk vi også da det fortsatt ikke kom bensin i dysene, men det var så lett/dumt som at noen hadde snudd strømmen på bensinpumpen.
Så nå er det opp til "ungdommene" å få sammen pynten og komme seg til rudskogen.
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt: