Lite ladetrykk på og900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Lite ladetrykk på og900

Legg inn av TurboLars N383 » 18 jun 2006, 17:00

Nå lader bilen min hele 0,2 bar på maks , det er vel enda mindre enn GLT? Sikringen til apcsystemet går hele tiden ( nr10 ) , dette skjedde i fjor også , og da byttet jeg apc boks og alt var fint igjen .
Har prøvd flere bokser som jeg vet virker og det var ingen forbedring .

Noen forslag på hvor feilen ligger ?
Takker for svar og hjelp :D
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 18 jun 2006, 17:08

Ta ut sikringa til APC, konsentrer deg fysst om å få GLT korrekt. GLT skal være 0.45. Sjekk at wastegatestonga er fast, og at den går fritt inn i huset.

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Legg inn av Skaten N671 » 18 jun 2006, 19:54

Du må skaffa deg eit koblingssjema over apc-systemet. So laga du deg te ei frontlyspære (f.eks. H4) med 2 ledningsstompa på, og flatstift kabelsko i endane på ledningane. So stikk du dei ned i sikringen sinn plass. Då brukar du lyspæra som sikring. Dersom lyspæra lyser er det kortslutning, men det står strøm på kretsen slik at du kan måla deg fram til punktet der kortslutninga er :D :wink: .
Når kretsen er ok, skal pæra vera sløkt.
Har du prøvd med andre boksa? viss du har gjort da og sikringen fortsatt ryke, so e da jo mest sannsynli strømtilførsel.
Sjekk jordingspunkt. Dårlig jording fører til høgare strømpulsar, slik at sikringen ryk.

Har sjema, men veit ikkje korleis eg lastar det opp her :roll: .... nåken so veit?
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 18 jun 2006, 23:51

her har du..

Bilde
Bilde
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 20 jun 2006, 15:11

Hvor mye er en runde på WGstaget igjen ? Er original turbo hvis det har noe å si :oops:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 20 jun 2006, 17:33

TurboLars N383 skrev:Hvor mye er en runde på WGstaget igjen ? Er original turbo hvis det har noe å si :oops:
Er runde er som vanlig 0.02 bar.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 20 jun 2006, 22:33

also.. staget skal bare ikke skru seg tilbake sånn på sekundet.. hvis det gjør det, så går det over en tid.. merkelig at det bare slutta å lade.. :x
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 15 jul 2006, 19:15

Har justert så det er rett GLT nå , hva er neste i jakten på rett ladetrykk ? :P
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 15 jul 2006, 19:32

Tja, du kan begynne med å sjekke dette:

1)Tikker MVen med tenninga på og motoren av? I så fall er det mest sannsynlig at trykkgiveren er gåen.
2)Sett på tenninga, koble fra MVen, og koble til den igjen. Hører du noe? Hvis du hører at det tikker en kort stund fra MV så vet du at APC har strøm og jord.
3)Mål motstanden gjennon MVen, skal være 27 ohm.
4)Med tenninga av, blås igjennom W og C, det skal gå. Men du skal ikke kunne blåse igjennom R.
5)Monter bankediode hvis du ikke alt har gjort det, så du ser om APC regulerer ned trykket pga tenningsbank. Sjekk tildragningsmomentet på skruen til bankesensoren. Skal være 20 Nm.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar