Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 19 jul 2006, 00:34
Hallois:)
Pappa har en alarm i hiacen som ikke funker. Sikkert bare en filleting.
Jeg kjøpte ny alarm ved juletider, den brandt desverre opp
Mangler selve hjernen og kontaktene som må skjøtes. Kan jeg bruke denne?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 19 jul 2006, 02:40
Er begge DEFA går det iallfall bra. Har koblingsskjema hvis du trenger.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
TurboTor_ N579
- 1.2 bar

- Innlegg: 264
- Registrert: 01 des 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N579
- Navn: Tor Sumstad
- Bil: Audi A3
- Sted: Måløy
Legg inn
av TurboTor_ N579 » 19 jul 2006, 04:17
Siden du mangler hjerne og koblinger så er det på en måte et fett hvilken alarm du setter inn igjen, med tanke på at du likevell må koble opp igjen alt på nytt. Funker DEFA-alarmen er det bare å putte den i bilen.
Koblingskjema finner du her:
http://www.defa.com/uig_a.php3?lang=1&ndid=
´07 Audi A3 2.0TDI Sportback
x´01 Saab 9-5 2.0t
x '92 Saab 9000CC 2,3T
x '86 Saab 9000CC 2,0T
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 19 jul 2006, 09:41
Takk takk:)
Jeg har 800 serien tror jeg, pappa har kansje den gamle serien han da sikkert..
Noen som veit hvor den sitter i Toyotaen? Andre ting jeg burde vite?
Mikrobølgesensoren er vel ikke kompatibel med den gamle serien..?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Jens P. N024
- 1.2 bar

- Innlegg: 222
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Ja
Legg inn
av Jens P. N024 » 19 jul 2006, 11:49
I toyota sitter den som regel der den ble montert.
Ge mig en gammal Saab 99:a......
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 19 jul 2006, 11:57
Jens P. N024 skrev:I toyota sitter den som regel der den ble montert.
Aha

Hva med saab da?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 19 jul 2006, 12:18
alex_ander3@hotmail.com skrev:Jens P. N024 skrev:I toyota sitter den som regel der den ble montert.
Aha

Hva med saab da?
Sentralen sitter helt sikkert bak knepanelet et sted, i begge tilfeller kan du jo f eks følge ledningen fra dioden, den er jo lett å finne.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan