har en kamerat som kjøpte seg en 96 mod 9000 cse 2,3 ltt 170 hk orginalt.den har programm fra speedparts å noe opp justert trykk hos gjestrum larsen,
problemet som er det er at når en begynner å ladde så begynner den å med noe hakking, som om den kutter noe eller fusker,
elektronikken skal vist stoppe trykket på 0,95 bar. mens turboen er opp stillt til 1,1 bar, kan dette lage konflikter i elektronikken?? skal stille ned trykket på turboen igjen å prøve det.
men er det noen andre tips så tas de imot med takk, det er for varmt å drive med feilsøking nå.
9000 som hakker på turtal
Moderator: Moderatorer
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
9000 som hakker på turtal
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Tror det är DI'n som håller på att ge upp, jag!Kongpetrus skrev:Sikkert feil plugger.....
Laddtryck är för pluggar som vind för stearinljus!
Ju högre ladd, ju svårare att få ordentlig gnista från pluggen.
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Bent N208
- Overload!!!
- Innlegg: 1807
- Registrert: 07 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
Re: 9000 som hakker på turtal
Heisan,,,kenny n277 skrev:har en kamerat som kjøpte seg en 96 mod 9000 cse 2,3 ltt 170 hk orginalt.den har programm fra speedparts å noe opp justert trykk hos gjestrum larsen,
problemet som er det er at når en begynner å ladde så begynner den å med noe hakking, som om den kutter noe eller fusker,
elektronikken skal vist stoppe trykket på 0,95 bar. mens turboen er opp stillt til 1,1 bar, kan dette lage konflikter i elektronikken?? skal stille ned trykket på turboen igjen å prøve det.
men er det noen andre tips så tas de imot med takk, det er for varmt å drive med feilsøking nå.
Hvis wastgate er strammet opp, er dette garantert årsaken til hakking og fuelcut ved pådrag.
Sjekk ut grunnladetrykket og juster det til 0,45 så er nok problemet borte.
" Stramming av wastgate er ikke forsvarlig trim "
Bent

Close to your saab,closer to you with Speedparts
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
er helt enig i at å jusere på wastgate ikke er lurt, men det som var er jo at gjestrum larsen har gjort dette, er ikke han litt SAAB mann da??
har ikke rukket å fått gjort noe enda men holdr en knapp på opp strammet wastgate. får invistere i noen nye plugger å,
har ikke rukket å fått gjort noe enda men holdr en knapp på opp strammet wastgate. får invistere i noen nye plugger å,
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Er jo mulig gjestrum larsen har gjort dette fordi grunnladetrykket var for lavt. Sjekk trykket før du skrur på det dukenny n277 skrev:er helt enig i at å jusere på wastgate ikke er lurt, men det som var er jo at gjestrum larsen har gjort dette, er ikke han litt SAAB mann da??
har ikke rukket å fått gjort noe enda men holdr en knapp på opp strammet wastgate. får invistere i noen nye plugger å,

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
kan godt være det, men det er jo høyere en det som er gr trykk, hvis grunn trykk skal være 0,45 så er jo 1,1 litt mye. har jo enda ikke fått tid til å se på det da, forrige eier brukte den sånn i 1,5 år uten å plages med det som han sa, må nok få gjort noe snartEr jo mulig gjestrum larsen har gjort dette fordi grunnladetrykket var for lavt. Sjekk trykket før du skrur på det du
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod