Jeg har et aldri så lite problem.
Ac-kondenseren på 9-5'en min lekker.
Dette fant vi ut i dag, da vi skulle fylle på den.
To mekanikere på et saab-autorisert verksted sier det er kondenseren.
Jeg har jo mye gammelt skrot liggende etter alle delebilene mine, 9000 fra 80-tallet, deriblant en kondenser.
Jeg lurer på om noen kan svare på om den passer eller ei.
Ac-kondenser 9-5
Moderator: Moderatorer
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Ac-kondenser 9-5
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Om du har ac og turbo, så har du tre ting "frammi der".
Den ytterste vil være kondenseren, neste vil være intercooleren, og den innerste radiatoren. Om du ikke har turbo, trekk fra intercooleren.
Det som er her er at gassen til ac'en går igjennom den kondenseren på samme måte som vann gjennom en radiator.
Kondenseren min har et hull der gassen spruter ut.
Et lite hull, vel å merke.
Etter tips fra hjelle fant jeg en tråd her som refererte til würth sine sider.
Der fant jeg et produkt som på samme måte som "radiatorsement" tetter hull i systemet, inkludert hull i kondenseren.
Ny kondenser koster spenn, masse spenn, pluss at det er drittjobb å bytte den. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg skal få den ut uten å ødelegge noe annet dyrt.
Kan jeg slippe med 1000 eller mindre for den saken fra würth, er jeg fornøyd.
Selvfølgelig sprøyter jeg ikke dritt inn i systemet før scanauto sier at det er bra for resten av anlegget.
Den ytterste vil være kondenseren, neste vil være intercooleren, og den innerste radiatoren. Om du ikke har turbo, trekk fra intercooleren.
Det som er her er at gassen til ac'en går igjennom den kondenseren på samme måte som vann gjennom en radiator.
Kondenseren min har et hull der gassen spruter ut.
Et lite hull, vel å merke.
Etter tips fra hjelle fant jeg en tråd her som refererte til würth sine sider.
Der fant jeg et produkt som på samme måte som "radiatorsement" tetter hull i systemet, inkludert hull i kondenseren.
Ny kondenser koster spenn, masse spenn, pluss at det er drittjobb å bytte den. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg skal få den ut uten å ødelegge noe annet dyrt.
Kan jeg slippe med 1000 eller mindre for den saken fra würth, er jeg fornøyd.
Selvfølgelig sprøyter jeg ikke dritt inn i systemet før scanauto sier at det er bra for resten av anlegget.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Bergheim bestiller tettemiddel fra würth for meg så prøver vi det samtidig med at vi fyller mer gass på anlegget.
Ingen vet om det der funker, så det blir jo interessant.
Prisen for settet ligger like i overkant av 2000 pluss moms.
Ingen vet om det der funker, så det blir jo interessant.
Prisen for settet ligger like i overkant av 2000 pluss moms.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.