Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Liik
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 30 jun 2006, 17:34
Legg inn
av Liik » 29 jul 2006, 14:04
Saab t8 87 mod detta da, og den er treig til å starte..!
jeg må holde på nøkkelen litt og holde ned gasspedalen for at den skal komme seg til live, og den starter vel alltid etter 5sec og da spruter det olje ut av eksosen.. noe som garasjeveggen har opplevd nå
det har blitt stillt på bensintilførselen på bilen her, men kan dette være problemet siden det spruter ut av eksosen (3") ?
halp!
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Legg inn
av Griffin N430 » 29 jul 2006, 14:10
Hvor langt har motoren gått?? Bruker den mye olje/blårøyk ved gasspådrag?
-
Liik
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 30 jun 2006, 17:34
Legg inn
av Liik » 29 jul 2006, 14:10
jeg leste akkurat en tråd nedover her, så jeg gjør om spørsmålet litt...
hvordan finner man ut hvor det kan være 'falskluft' ?

-
Liik
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 30 jun 2006, 17:34
Legg inn
av Liik » 29 jul 2006, 14:11
281,000 km har den gått
er ikke sikker på ca. hvor mye den bruker
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Legg inn
av Griffin N430 » 29 jul 2006, 14:12
Liik skrev:jeg leste akkurat en tråd nedover her, så jeg gjør om spørsmålet litt...
hvordan finner man ut hvor det kan være 'falskluft' ?

Sjekker alle vacumslanger på innsuget og øvrige slanger på spjellhus ++
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Legg inn
av Griffin N430 » 29 jul 2006, 14:15
Kan også se om kaldstartsdysa på spjellhuset fungerer som den skal...! Mål spenningen over dysa når du skal starte...! Er vel innkopla mens du drar på starteren, så sant temperaturen er under 45 grader, mener jeg å huske...!
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 29 jul 2006, 15:27
La motoren stå på tomgang og spray startgass på alle mistenkte steder. Da merker du fort om den drar falskluft.
Ellers er vel dyselekkasje en grei ting å sjekke, spes. på de gamle bosch-greiene. Da er det ikke olje du har på garasjeveggen din, men sot.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Liik
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 30 jun 2006, 17:34
Legg inn
av Liik » 04 aug 2006, 14:47
så mye mer ut som olje enn bare eksos ..

rannt ned veggen gjorde det å

-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 04 aug 2006, 21:37
jappp.. kan se ut som olje.. men for meg høres det bare ut som en slitt motor med dårlige ventiltetninger, stempelringer osv.. tid for overhaling?
-
Liik
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 30 jun 2006, 17:34
Legg inn
av Liik » 06 aug 2006, 23:42
gidd å være så 'positiv' da?

-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 07 aug 2006, 00:45
Liik skrev:gidd å være så 'positiv' da?

tenk hvor deilig det er å ha en nyoverhalt motor:D