DEFA alarm i og900, deaktivere startsperre?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
iden
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av iden » 31 jul 2006, 23:54

Eirik N396 skrev:Da kan det vel høres ut som om batteriet ditt begynner å bli slitent. For om vifta står og sviver litt, så vil du miste litt spenning på batteriet ditt(forutsatt at dette er ganske slitt da).

Jeg hadde et utslitt batteri på min 900. Jeg greide ikke starte bilen etter at kupélyset hadde vært på et par timer. Eller etter at jeg hadde spilt musikk på anlegget et par minutter uten å ha motoren igang.

Kanskje du kunne prøvd det? :)
har prøvd å ha anlegge litt på, uten at dette gjorde spes forskjell, den startet altså fint etterpå..
har spurt forrige eier om det kunne være batteriet, men det skulle være ganske så nytt..

har også prøvd å bruke strøm etter at jeg koblet ut startsperra, jeg måtte finstille anlegget og forsterker, og bilen startet helt flott etter det..
-1990 MB 230E aut http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8087260
x1990 Saab 900 T16
x1985 VW Golf GTI 8v
x1989 Saab 9000 CDi (huffameg)

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 31 jul 2006, 23:59

Men om vi tenker oss at batteriet bare er litt slitt, slik at det ved litt belastning synker like under grensa til startsperra. Dersom dette er 12 volt, kan du bruke en god del mer uten å få startproblemer. Jeg tror startmotoren trenger 8-9 volt.

Nå når startsperra er utkoblet skal det en del til for å få problemer, nettopp fordi bilen klarer seg med ganske mye mindre spenning enn det startsperra er innstilt på.

Svar