Noen som vet noe mer om dette?
Moderator: Moderatorer
At bilen din går dårligere når det er varmt er normalt.Magnus N592 skrev:Hei!
Leste i instruksjonsboka for ikke så lenge siden, og mener å huske at AC kompressoren alltid står på over 5 grader, for å avfukte lukta, og at ECON knappen slår av kompressoren om man vil spare bensin.. Den slår seg ikke av og på ihvertfall, den er alltid innkoblet over en viss temperatur. Så det er nok ikke bare den som du merker.. (prøvde ECON knappen når det var 16 grader ute, og innstilt på 21 i bilen, og lufta ble fort klam og fuktig, så den er på hele tiden og fukter av lufta, før lufta varmes opp igjen til rett innetemp)
Hvor mye den stjeler, er vel 5-10hk?? Mulig mye det, men husker ikke helt tallet nå..
Men det er stor forskjell på effekten fra motoren i løpet av dagen nå, dette p.g.a. høyere temperatur om dagen, og på kvelden er det gjerne lavere temperatur og litt fuktigere luft, og det gjør at bilen går bedre på kveldstid. Det kan alle merke til tider, og spesielt på denne tiden av året. Virker som det er større effekttap oppover fra 15 grader, enn det er under 15 grader.. Virker sånn ihvertfall?
Husker ihvertfall godt når jeg hadde Abarth som ungdomsbil, den gikk noe fælt på fuktige sommerkvelder, men merkbart dårligere om dagen!!
Merker forøvrig dette jeg også, tenkte senest i dag om det finnes en kurant intercooler å ettermontere istedet for den originale, skal sjekke SP nå, men har nok ikke penger før neste sommer..
Mvh
Magnus
Syns vel 18hk hørtes litt vel mye utNei_Takk skrev:Jeg mener å huske at jeg fikk oppgitt av Saab, Molde Motor, at med klimaalegget i gang, så stjal det ca 18 hk..