Bedre respons?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
KarsteN536
2.0 bar
2.0 bar
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av KarsteN536 » 09 aug 2006, 09:17

Jeg trodde det også. Se en av de første kommentarene fra meg.

Brukeravatar
SledgeN685
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Odda

Legg inn av SledgeN685 » 09 aug 2006, 14:51

Altså dette gjorde dem med alle biler dem solgte, volvo osv!! Trur ikkje det har noe med ladetrykket å gjøre i heile tatt, bilen går ikkje bedre! bilen blir ikkje "trimmet" som dere sier, men bilen begynne tidligere og du får ikkje det kicket som man vil få ved 2300-2500 o\min!! Si man gire fra 1st ved 2000o\min så vil jo bilen uten dette vere rimelig slapp, men etter dette så stige den mye tidligere, men dette går opp i opp siden den ikkje "tar av" ved høgere omdreininger... Trur d bare er luft som går gjennom den slangen, hadde det vert kraftig trykk så hadde nok slangen dotte av siden den bare er stukke innpå en tapp ned på turboen og oppi en fordelings boks! går også slanger som går inn til motoren, du kan se denne boksen med en gang man opner panseret! Eg kan jo innrømme eg ikkje har så mye peiling, derfor blir beskrivelsen der etter.. men d skal visst ikkje kunne ødelegge noe!
Saab 9-3 2.0t SE 02mod

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 09 aug 2006, 14:54

Hvilket firma er dette??

Hadde vært greit å vite hvor man IKKE skal kjøpe bil fra...
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
SledgeN685
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

Legg inn av SledgeN685 » 09 aug 2006, 14:57

hehe dokke har vell bra erfaring med det meste så eg får vell fjerne røret og få det slik det var igjen da! Hadde d vert noe kødd med det så hadde di vell vert nedlagt for lenge siden... nei eg veit ikkje ka firma han jobber i, eg bare prata med han! kjenne karen fyren gjennom ein kompis! Vil ikkje ødelegge min dyrebare motor iallefall! kunne jo vist med ett bilde visst dere missforstår noe :roll: eller om det er dette dokke snakke om, at det blir tull med ladetrykket...
Saab 9-3 2.0t SE 02mod

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 09 aug 2006, 15:45

SledgeN685 skrev:Altså dette gjorde dem med alle biler dem solgte, volvo osv!! Trur ikkje det har noe med ladetrykket å gjøre i heile tatt, bilen går ikkje bedre! bilen blir ikkje "trimmet" som dere sier, men bilen begynne tidligere og du får ikkje det kicket som man vil få ved 2300-2500 o\min!! Si man gire fra 1st ved 2000o\min så vil jo bilen uten dette vere rimelig slapp, men etter dette så stige den mye tidligere, men dette går opp i opp siden den ikkje "tar av" ved høgere omdreininger... Trur d bare er luft som går gjennom den slangen, hadde det vert kraftig trykk så hadde nok slangen dotte av siden den bare er stukke innpå en tapp ned på turboen og oppi en fordelings boks! går også slanger som går inn til motoren, du kan se denne boksen med en gang man opner panseret! Eg kan jo innrømme eg ikkje har så mye peiling, derfor blir beskrivelsen der etter.. men d skal visst ikkje kunne ødelegge noe!
Jo, det har med ladetrykket å gjøre. Boksene du snakker om er vel wastegaten og magnetventilen, ev map-sensoren (husker ikke hvor den sitter i og9-3, men mener den er lett tilgjengelig). Det du gjør er at du endrer forutsetningene for systemet, og som tidligere nevnt vil du heve grunnladetrykket. Momentbegrensninga vil delvis omgås.
Trionic er et avansert system, som du ikke bør lure på denne måten! Det er ingen gammel 240 Turbo du har! Når du i tillegg ikke virker å vite hva du har gjort, er det bare en ting å si; fjern det!

Skulle likt å vite hvilket firma det er snakk om, hvis de gjør sånt med alle turbobilene de selger! Høres jo helt utrolig ut!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
SledgeN685
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

Legg inn av SledgeN685 » 09 aug 2006, 15:53

Jepp eg blei litt små redd når eg hørte detta, så eg har allerede vert ute fjerna det... Er visst volvo dem selger for d meste, di hadde gjort det med alle bilene ja, og mange av dem er jo dyre!! Så eg er litt forvirra, siden dette burde di jo ha erfaring med visst det skulle vere farlig for motoren! men men, takker nå for advarselen :)
Saab 9-3 2.0t SE 02mod

Svar