Feiltenning rett etter start..

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Feiltenning rett etter start..

Legg inn av Ottar N398 » 16 aug 2006, 15:44

Har litt problemer med bilen min for øyeblikket.. Eg ergentlig ikke så veldig alvorlig men den går litt rart rett etter oppstart (hvis den har stått en stund) men etter å ha kjørt ca 100m så går den helt fint igjen. Lyden er litt som om den bare sviver på 3 sylindrer eller noe.. klarer ikke helt å plassere den men det er noe i den duren hvertfall.. Noen som har hatt dette problemet før eller?
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 16 aug 2006, 15:53

Sånn er min å . Eller , hvis motoren er sånn passe halvvarm så går den bare på 3 i sånn ca 4-5 sekunder etter oppstart . Hvis motoren kald eller varm så går den på alle.
Prøvde dyserens eller hva det het , det hjalp litt .
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 16 aug 2006, 19:02

Godt at jeg ikke er alene med dette problemet da;) Er vel kun på halvvarm motor den driver med slikt.

så det er mulig at dysene ikke er helt på topp? Mulig jeg må få opp tempoet på ombygging til EL innsprut da 8). Men det er ikke farlig å kjøre med altså?
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 16 aug 2006, 19:22

Eliah skrev:Godt at jeg ikke er alene med dette problemet da;) Er vel kun på halvvarm motor den driver med slikt.

så det er mulig at dysene ikke er helt på topp? Mulig jeg må få opp tempoet på ombygging til EL innsprut da 8). Men det er ikke farlig å kjøre med altså?
kan høres ut som du får vann i sylindera.. det er ikke bra.. minker det?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 16 aug 2006, 19:24

Eller noe oljesøl rundt en plugg. Høres ut som om det kan være noe pakningsrelatert, enten toppakning eller ventilkåpepakning
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 19 aug 2006, 17:16

Det skumle er at det ikke forsvinner noe vann og pluggene ser helt fine ut 8) ikke noe olje eller noe :?
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 19 aug 2006, 18:17

K-jetrånik sier jeg bare :lol:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 20 aug 2006, 15:43

kan høres ut som dysene da.. kompis som hadde akkurratt samma problemet..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar