Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Petrus N737
- Innlegg: 21
- Registrert: 01 sep 2006, 12:08
- Sted: Finnsnes
Legg inn
av Petrus N737 » 06 sep 2006, 18:09
Lurer på hva jeg trenger og skifte hvis jeg skulle bytte motor til en turbo 2.0, for og få godkjennt.
For har lest at en trenger ikke bytte ledningsnett, bare strekke 2 ledninger til den nye hjernen? hvor skal disse i den nye hjernen da? og hvor fra?
er det noe annet jeg trnger å gjøre eventuellt

-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 06 sep 2006, 18:50
Petrus skrev:Lurer på hva jeg trenger og skifte hvis jeg skulle bytte motor til en turbo 2.0, for og få godkjennt.
For har lest at en trenger ikke bytte ledningsnett, bare strekke 2 ledninger til den nye hjernen? hvor skal disse i den nye hjernen da? og hvor fra?
er det noe annet jeg trnger å gjøre eventuellt

Hei.
Tror ingen kan si noe om hva som trengs å gjøres før du oppgir modell, type innsprut osv om bilen din....
-
Petrus N737
- Innlegg: 21
- Registrert: 01 sep 2006, 12:08
- Sted: Finnsnes
Legg inn
av Petrus N737 » 06 sep 2006, 19:14
ops
ja har en 91 modell 2.0, og har en donor 2.0 t 86 modell jeg tenkte jeg ville sette inn. vanlig innsprut. ikke gjort noe dær.
er så plaget med gearkassen på disse. er det noe spesiell olje som tåler mer kanskje? har nettopp byttet mobil 1 olje halv syntetisk på gearen. pratet med mekaniker på auto nord (tromsø) han sa at disse ikke tålte spinning, men va fantastisk fra 60 til 160

Saab ulv i fåreklær
9-5 00 2.3 t
9000 91 2.0
9000 86 2.0 t
9000 86 2.0 t donor brakke