Hva er symptomene på gåen toppakning OG9-3?
Moderator: Moderatorer
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
- Kontakt:
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Det er den kasetten som er festet med 4 skruer midt inne i toppdekselet. Den er sort hos deg og det står vel "Direct Ignition" på den (DI).KarsteN536 skrev:Du må fortelle nybegynneren "hvor og hva" DI-kassetten er...?
M
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Ja, men jeg tok av den kassetten og jeg var helt nede med pluggene. Jeg fikk ikke "toppen" enkelt for det. Alle skruene (tror det var 16 lange torx og 4 mindre torx på DI) var ute men allikevel fikk jeg ikke løftet toppen. Jeg prøvde forsiktig med skrujern men fikk ikke løftet den av.
Jeg tenker mer i tips av hvor jeg skal løfte den fra og hvor vi kan få tak fra.
Jeg tenker mer i tips av hvor jeg skal løfte den fra og hvor vi kan få tak fra.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Når du har løsnet de 16 boltene på ventilkåpa skal den være løs. Det som kan gjøre at den allikevel sitter, er at det kan ha vært brukt pakningssilikon i tillegg til gummipakninga. Det er bare å ta i, men ikke bruk skrujern, da du kan lage hakk og riper som gir deg lekkasje seinere hvis du er uheldig (alu). Du kan eventuelt gi den en kakk sideveis (bruk håndmakt, ikke hammer) slik at silikonen slipper. Jeg vil anbefale deg å bruke pakningssilikon på ventilkåpa når du skal sette den på igjen også, så det ikke begynner å lekke. Ha på i alle buer og i hjørnene, iallfall. Og fjern rester av all gammel silikon først!!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- KarsteN536
- 2.0 bar
- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
- Kontakt:
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hvis den sitter j***g godt er det sikkert noe som ligger inntil og holder igjen! Sjekk det så du ikke ødelegger noe..
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- oyvinto N660
- 0.7 bar
- Innlegg: 147
- Registrert: 27 apr 2006, 13:40
- Sted: Oslo/Fenstad
Hvordan gikk det Karsten? Jeg er litt interessert ettersom jeg har kommet i samme uføre og er like uerfaren på området som du tydligvis var når du satte i gang.. Gikk det bra?
03 Carrera 4S
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)
X 2000 SAAB 9-3 SE 2.0T http://www.garaget.org/?car=22319
X 1979 SAAB 900 turbo grønn! (R.I.P.)

- KarsteN536
- 2.0 bar
- Innlegg: 673
- Registrert: 13 aug 2005, 01:00
- Sted: Bergen
- Kontakt: