
1.8 = 2.0 ?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Kanskje fordi den har omtrent samme effekten som Audi/vw 1.8t?lie_N509 skrev:Det må sies at 1.8i er 1.8 liter og 1.8t er 2.0. Hvorfor de valgte å kalle den 1.8t aner jeg ikke, jeg synes de kunne kalt dem 2.0t og 2.0T. 1.8t er jo direkte misvisende
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Frode N220
- 1,5 bar
- Innlegg: 338
- Registrert: 04 jan 2004, 01:00
- Sted: Stjørdal
Støtter deg. BMW har holdt på med dette lenge - dumt. 316 var på åttitallet en 1,8 liter med forgasser, mens 318i var en 1,8l. Hvorfor ikke kalle den bare 318 da? Samme gjorde de på 90-/2000-tallet da de klate bilene 523/323 da den 2,5 l som stod i disse modellene hadde ytelser som "passet" bedre for en 2,3l...TurboLars N383 skrev:Aha . Men kan ikke si jeg helt skjønner vitsen
Dette er tull og tøys. La modellnavnene fortelle noe om den virkelige motorstørrelsen - eller kall dem bare Jetta eller 9-3...
Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
I Second that.Frode N220 skrev: Dette er tull og tøys. La modellnavnene fortelle noe om den virkelige motorstørrelsen - eller kall dem bare Jetta eller 9-3...
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Jeg trodde 1,8i også var 2,0 liter, det er i hvertfall det jeg har hørt, men det kan godt hende at det er som lie_N509 sier.lie_N509 skrev:Det må sies at 1.8i er 1.8 liter og 1.8t er 2.0
Jeg syntes også at det var merkelig når jeg fikk høre at modellen 1,8 hadde 2,0l.
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det stemmer, 1.8i-en ER kun 1.8i, motoren er ein 8v-motor direkte ifrå Opel sine hyller.P3t3r skrev:Jeg trodde 1,8i også var 2,0 liter, det er i hvertfall det jeg har hørt, men det kan godt hende at det er som lie_N509 sier.lie_N509 skrev:Det må sies at 1.8i er 1.8 liter og 1.8t er 2.0
Jeg syntes også at det var merkelig når jeg fikk høre at modellen 1,8 hadde 2,0l.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
hvorfor ha noe merker på bilen i det hele tatt 

08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Koster sikkert ekstra.Hjelle, N6 skrev: Det gjeld forøvrig alle modellane ifrå SAAB, "NOBAGDE" er eit alternativ i tilbehørslista.

Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Trur ikke det nei...Stalfa skrev:Koster sikkert ekstra.Hjelle, N6 skrev: Det gjeld forøvrig alle modellane ifrå SAAB, "NOBAGDE" er eit alternativ i tilbehørslista.
Enig med Lie (og alle andre?) ang at det er dumt med misvisende tall på modellene, og spesielt på hekken på bilen, men det er veldig utbredt, f.eks så er MB sin ML 280 og 320 samme trelitern!


Dette blir vanligere og vanligere, i stedet for å lage forskjellige motorer, SAAB fant ikke på dette(heldigvis!), men det er en uting, det synes jeg og! B.t.w., Siste jeeg hørte om B*W, var at både 316 og 318 var 1,9l, og 320 var 2.2l



MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)