for dette vil gjøre arbeidet så my enklere for meg..

Moderator: Moderatorer
Du kan jo jo prøve med morsmålet dittLiik skrev:bøy, lengde, grader.... jeg er et matematisk avvik...![]()
selve monteringen er ikke noe problem
og vet da pokker åssen jeg skal formulere meg på svenskt..
det som behövs är alla 4gummina + bägge rören ifårn 900 org IC. och sen även dessa delar ifrån 9000: intercooler (relativt självklart eller?), de bägge 90gradersböjarna som sitter direkt på IC:n, sen även en 90böj som jag satte direkt på turbon(är osäker på dess placering på 9000 men tror att den sitter på turbon även där). sen så är det de två tryckrören ifårn 9000. det finns 2rör, ett kort som böjer sej nästan 90grader och är ca 25cm långt. sen ett längre kanske 40cm långt, som dessutom har ett mindre rör (dimater ca 20mm)insvetsat i sej (för bypass tror jag). detta rör kapas så delen utan det lilla insvetsade röret behålls. stuka sen till kanterna på röret, så ytteränden blir större än övriga röret, detta för att slangklämman ska kunna låsa emot nåt och du slipper att skjuta loss tryckrörenhela tiden. så det enda du behöver kapa är dte långa röret ifårn 9000 och detta placeras sen närmast IC:n på vänster sida (om du sitter i bilen) se bild 2ovan. det andra 9000röret sitter på höger sida