Skumle sider ved 9-3 1,8t automatgir ?
Moderator: Moderatorer
Ingen linjeutgang. I det hele tatt er det ikke så greit å fikle med stereoen på disse bilene. Stikkord: Fiberoptikk
Den mest brukte måten er å ta signal fra forsterkeren under setet og så bruke en LOC (line output converter) for å få et signal man kan bruke på en vanlig forsterker.
Er det 150 eller 300 stereo på den?
Den mest brukte måten er å ta signal fra forsterkeren under setet og så bruke en LOC (line output converter) for å få et signal man kan bruke på en vanlig forsterker.
Er det 150 eller 300 stereo på den?
Det finnes mye bra stereo-info på nettstedet http://www.saabcentral.com sine forumer. Jeg vil ikke skremme deg, men stereoen er meget begrenset både i lyd og utbyggingsmuligheter. Og de løsningene som finnes er ikke udelt ukompliserte... 

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Er det ikke bare å røske ut alt av stereo som er orginalt, og legge opp et separat system?? Må da være mye enklere.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Bing og bong hadde jeg ærlig talt vært glad for å slippe! Blir G A L av bing bing hver gang jeg setter meg inn i 9-5:en til gamlingen. Blir gal av ryggevarsling også, synes den bip bip-er alt for tidlig.
Nei, røsk ut skiten!
Nei, røsk ut skiten!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
nei uff...det er ikke et alternativ..må jo ha de styreknappene på rattet.
skal undersøke med "lyd på hjul" i bodø. De hadde sagt til en kompis at det ikke var noe problem å få koblet til en aktiv sub i hans 9-3 aero. han har visst den "300w-pakken" (men ikke inkl sub..kom vel litt etter hans modell..mja)
skal undersøke med "lyd på hjul" i bodø. De hadde sagt til en kompis at det ikke var noe problem å få koblet til en aktiv sub i hans 9-3 aero. han har visst den "300w-pakken" (men ikke inkl sub..kom vel litt etter hans modell..mja)

Det er ikke noe større sak å koble til en sub som f.eks Basslink, men man må fortsatt få signal fra en av forsterkerne. Litt knotete men ikke noe komplisert. Det er når man tenker å ta det neste steget det begynner å bli mer komplisert.
Når det er sagt, en 300-stereo trenger ikke så mye ekstra for å bli ganske bra. Det vanligste er å bytte ut dashbord høyttalerne og 6,5 tommerne i dørene foran. Bare det skal gi et vesentlig løft i lydkvalitet. Men det er ikke heøt lett å finne 6,5 tommerne, som må være 2ohm...
Når det er sagt, en 300-stereo trenger ikke så mye ekstra for å bli ganske bra. Det vanligste er å bytte ut dashbord høyttalerne og 6,5 tommerne i dørene foran. Bare det skal gi et vesentlig løft i lydkvalitet. Men det er ikke heøt lett å finne 6,5 tommerne, som må være 2ohm...
Ingvar N629 skrev:Bing og bong hadde jeg ærlig talt vært glad for å slippe! Blir G A L av bing bing hver gang jeg setter meg inn i 9-5:en til gamlingen. Blir gal av ryggevarsling også, synes den bip bip-er alt for tidlig.
Nei, røsk ut skiten!
Hver sin smak, det er sant. Jeg kunne ikke vært uten ryggevarslingen, parkeringen er så utrolig mye lettere med den. Og den piper jo gradvis fortere så du vet alltid avstanden helt ned til ca 15cm da den blir en hel tone.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Jeg har den perfekte ryggevarsler på min, den sier DUNK når det er null cm igjen!colombo skrev:Ingvar N629 skrev:Bing og bong hadde jeg ærlig talt vært glad for å slippe! Blir G A L av bing bing hver gang jeg setter meg inn i 9-5:en til gamlingen. Blir gal av ryggevarsling også, synes den bip bip-er alt for tidlig.
Nei, røsk ut skiten!
Hver sin smak, det er sant. Jeg kunne ikke vært uten ryggevarslingen, parkeringen er så utrolig mye lettere med den. Og den piper jo gradvis fortere så du vet alltid avstanden helt ned til ca 15cm da den blir en hel tone.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det var en spøk da.colombo skrev:Dessverre duger ikke dagens støtfangere til slike manøvre... Det blir jo riper og merker bare noen ser stygt på den...

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan