motor/automatgir problem på 9-5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
lonestar01
Sted: Hønefoss

motor/automatgir problem på 9-5

Legg inn av lonestar01 » 25 sep 2006, 22:06

Hei, det har oppstått et problem med min nylig kjøpte saab 9-5 2000 modell, som jeg håper noen kanskje kan hjelpe meg med.

Jeg har automatgear og når jeg gir full gass gearer den ned, men fortsetter å dra på det nedgearete giret alt for lenge, vil liksom ikke geare opp. Synes også den har mistet en del av draget i motoren, men dette kan hende er fordi jeg ikke får så bra dreiemoment høyt på gearet?
Dersom jeg holder gassen inne hender det den gearer opp veldig høyt på gearet, andre ganger får jeg blinkende lys på "check engine" lampen.

Noen som kjenner igjen problemet?

Hadde den inne på verkstedet i dag, men de klarte ikke å gjenskape problemet, så de ga den tilbake til meg, men jeg klarer helt fint å gjenskape problemet med å gi litt gass...

Anyone?
00 Saab 9-5 2.3t automat

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 26 sep 2006, 08:22

Dra tillbaka och be att få köra med mekanikern bredvid och Tech2 inkopplad!
Om du kan genskapa problemet så kommer Tech 2 att tala om vad som sker!
Det kommer att kosta lite pengar, men det är det kanske värt...

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

lonestar01
Sted: Hønefoss

Legg inn av lonestar01 » 27 sep 2006, 21:49

Hei, verkstedet sier det er Katalysatoren som har brent seg, grunnet et problem med tennkasetten. Så de byttet tennkasetten og har nå bestillt ny katalysator. Heldigvis blir dette dekket av bruktbilgarantien jeg fortsatt har, så det var jo fint å finne ut dett nå da, dersom det virkelig er dette da...
00 Saab 9-5 2.3t automat

Svar