"Vinterbil"

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar

I en vinterbil er det best med?

FWD
11
37%
RWD
6
20%
4x4
13
43%
 
Stemmer totalt: 30

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

"Vinterbil"

Legg inn av Henrik N380 » 26 sep 2006, 15:46

Hvilken/hvordan vinterbil er best? Hvordan "trekk" burde man ha på en vinterbil?

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 26 sep 2006, 20:12

4x4
Men man glömmer så lätt att det bromsar lika dåligt vilken typ av drivning man än har!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

colombo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 302
Registrert: 19 aug 2005, 20:16

Legg inn av colombo » 26 sep 2006, 21:26

Godt varmeapparat... :wink:

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 27 sep 2006, 09:39

Billigere å kjøre av med trekk på bare to... lavere hastighet!
Dessuten: Hvaslags firehjulstrekk snakker vi om?? :?
Stoore forskjeller i egenskaper på såkalte "4x4"....
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 27 sep 2006, 19:45

Jeg er av dem oppfatningen at den dagen jeg ikke kommer meg fram med SAAB'en så blir jeg hjemme! Da har jeg ingenting på veien og gjøre.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 27 sep 2006, 21:59

Jeg har fortsatt aldri opplevd å stå fast noe sted med Saaben. OGen min var en trofast traver, som alltid kom seg fram :D

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 28 sep 2006, 19:48

16hjulstrekk er vel å foretrekke om du vil ha grep!
jeg kjøpte bakhjulsdrift, for gøy:)
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 28 sep 2006, 20:39

Daniel N683 skrev:
Eirik N396 skrev:Jeg har fortsatt aldri opplevd å stå fast noe sted med Saaben. OGen min var en trofast traver, som alltid kom seg fram :D
Ja, kjenner til det der.

Kompisene mobbet meg for min første bil, en M81 åge... gubbebil, båt-frontrute, forhjulstrekk osv... men det ga seg fort etter at vinteren kom og jeg kjørte fra alle -samt fungerte som Vikings redningstjeneste når det ble litt snø å dem måtte trekkes løs. 8)
Kjenner du oxo til det derre med å måtte dra opp andre? Tror jeg dro opp 10-15stk på en vinter med ÅGE`n min...

Men ellers så er 4-hjulstrekk morsomst å leke med under rette forhold (og med nok motor) RWD morsomst å leke med sånn generelt når man ikke har nok motor og til sist så kommer FWD og venstre-bremsing...

Men jeg syntes ikke noe om å kjøre FWD med brekk forran.... Grunnen er at ved en uforutsett skrens så har man ikke noe å "ta" seg inn igjen med utenom gass-brems og venstrebremsing.... var ute for dette med den gode gamle ÅGE`n en gang og da skulle jeg ha gitt mye for brekk bak.... stoppa ca 10 cm fra kanten og redninga var å få bilen rundt for å så legge inn 3-gir å styre bilen baklengs fra ca 50kmt til stilleståendes.... (ikke min feil atte det gikk bra for å si det sånn....)

Svar