Ladetrykk NG900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
herman86-N693
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 197
Registrert: 13 jun 2006, 19:52
Medlemsnummer: N693
Navn: Andre
Bil: NG900R
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Ladetrykk NG900

Legg inn av herman86-N693 » 01 okt 2006, 22:48

Har problem med ladetrykket midt

ladder bare mellom 3000-4000 rpm ...


Hva kan værra feil her ?
Andre - N693

Saab 900SE Turbo 97 (3d)

Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 01 okt 2006, 22:52

Check ALLA slangar med tilkoblinger efter turbo, både stora och små!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
herman86-N693
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 197
Registrert: 13 jun 2006, 19:52
Medlemsnummer: N693
Navn: Andre
Bil: NG900R
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av herman86-N693 » 01 okt 2006, 22:56

Raskt svar =) Så litt på det i stad , så ikke no da men , får ta en nærmere sjekk i mårra...
Problemet starta på vei hjem i går , kjedelig :roll:
Andre - N693

Saab 900SE Turbo 97 (3d)

Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 01 okt 2006, 23:05

Trist! :(
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
herman86-N693
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 197
Registrert: 13 jun 2006, 19:52
Medlemsnummer: N693
Navn: Andre
Bil: NG900R
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av herman86-N693 » 05 okt 2006, 22:09

Har byttetet et par slanger som så morkene ut uten at dette hjalp...
Bilen går ikke bra , den får bare turbo trykket opp til midt på den hvite på orginal måleren etter ca 4000rpm .. noen ganger får jeg ikke mer trykk på noen turtall , bilen går da ikke 110km/t ?

noen flere forsalg til feil ?
Andre - N693

Saab 900SE Turbo 97 (3d)

Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 05 okt 2006, 22:24

Magnetventilen eller kanske turbon.
Men håller en lite tumme för magnetventilen.
Har en liggande om du har lust att låna och prova med.

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
herman86-N693
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 197
Registrert: 13 jun 2006, 19:52
Medlemsnummer: N693
Navn: Andre
Bil: NG900R
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av herman86-N693 » 12 okt 2006, 22:24

Skal prøve og bytte slangene mellom Turbo i/c og i/c Trykk rør også , de ser veldig dårlig ut ...

Funker ikke det så , hadde det vert fint å prøve en magnetventil som virker :D , den koster jo nesten 2500 ny :x
Andre - N693

Saab 900SE Turbo 97 (3d)

Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 12 okt 2006, 23:40

Du får den för ca.1800:- i sverige.

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar