jetronicboks i t8 special?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
olenr11
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 117
Registrert: 14 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: 11
Navn: Ole Jørgen Bruun Edvardsen
Bil: 9000Cs 2,3 T
Sted: Hamardistriktet

jetronicboks i t8 special?

Legg inn av olenr11 » 13 okt 2006, 20:38

Hallo! Driver å renoverer en t8 -89, og under baksetet fant jeg en jetronicboks. Hvordan har denne forvillet seg inn i min bil? ( Har ikke sett på koblingsskjema, så den kan jo ha en funksjon!??) Noen vise hoder som vet? Boksen har 26 pinner( i funksjon) og heter 0 280 800 70.
Sist redigert av olenr11 den 13 okt 2006, 21:54, redigert 1 gang totalt.
9-5, 9000 2,3T

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 13 okt 2006, 20:41

T8 skal vel ha Bosch K-jetronic(?), så den skal vel være der :)

(T16 har Bosch Lh 2.2)

Brukeravatar
olenr11
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 117
Registrert: 14 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: 11
Navn: Ole Jørgen Bruun Edvardsen
Bil: 9000Cs 2,3 T
Sted: Hamardistriktet

Legg inn av olenr11 » 13 okt 2006, 21:42

Joda, skal vel ha mek. innsprut, men har bare vært borti den gamle, og der finnes det jo ikke noe elektronisk styring annet enn APC. Bare funderer på hva slags business den har.
9-5, 9000 2,3T

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 13 okt 2006, 22:45

og900 tidlig modell hadde vel apc boksen under baksetet ? Er ikke det det er ? Dette er en 89 eller noe sadu ?
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
olenr11
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 117
Registrert: 14 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: 11
Navn: Ole Jørgen Bruun Edvardsen
Bil: 9000Cs 2,3 T
Sted: Hamardistriktet

Legg inn av olenr11 » 13 okt 2006, 23:07

Neida, fant en boks med navnet Jetronic. Åpna for å prøve¨å skjønne noe.....skjønte ikke noe mer. Får se i el.boka når jeg får igjen den. Sikkert noe lurt Saab fant på, bare stussa litt.
9-5, 9000 2,3T

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 14 okt 2006, 00:02

Det er en boks som har noe med lambda'en å gjøre. Alle 8v som har katalysator har et oppdatert innsprut som heter Kjetronic ikke Kjet(som er mekanisk) Dessuten ligger den på passasjer siden så det er ikke noe apc :wink: Og du har noen rele eller noe med passasjerens høyre fot der LH boksene pleier å ligge :roll:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
olenr11
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 117
Registrert: 14 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: 11
Navn: Ole Jørgen Bruun Edvardsen
Bil: 9000Cs 2,3 T
Sted: Hamardistriktet

Legg inn av olenr11 » 14 okt 2006, 00:11

Aha! Takk for svaret! :D Tenkte meg det var noe slikt.Antar det er litt problematisk med trim på dette systemet, da jeg ikke har noen stor kontroll på innsprutmengde. Nok skal den nok alltids få, men tror katalysatoren får juling. Får kjøre nesten urørt til T16 sklir nedi.
9-5, 9000 2,3T

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 14 okt 2006, 08:40

En slags "hjelpehjerne" til k-jeten ja.

Sett i T16 du, og så tar jeg vare på topp og eksos fra din T8!

T16 er MYE bedre!!

Synd at jeg må kjøre med T8 pga. klassing!!! :twisted:

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar