Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Vector_95
- 1,5 bar

- Innlegg: 368
- Registrert: 07 aug 2006, 19:35
- Sted: Molde
Legg inn
av Vector_95 » 17 okt 2006, 09:40
Om ikke så mange timene så blir min Vector ferdig på verkstedet, da er den utstyrt med en helt ny turbo , siden den gamle tok kvelden i forrige uke...
Spørsmålet mitt er:
Vil jeg merke noe forskjell på om den går bedre, bruker mindre drivstoff, får en raskere akse, nå med ny turboen?

"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
-
matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Legg inn
av matrox N522 » 17 okt 2006, 10:21
Spørs vel hva som var ødelagt på den gamle turboen. Men ytelsesmessig er det vel ikke noe forskjell.
Eller har du byttet til en annen type turbo?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 17 okt 2006, 10:23
Bilen kommer att gå bättre och accelerera bättre, men den kommer inte att dra mindre divstoff.
Kanske snarare mer eftersom det är moro med bra drag i motorn och man blir frestad att trycka lite hårdare på gaspedalen.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Morti
- Overload!!!
- Innlegg: 1240
- Registrert: 31 mai 2006, 21:30
- Sted: Drammen
-
Kontakt:
Legg inn
av Morti » 17 okt 2006, 12:28
Hvis den gamle var ordentlig sliten så kan det hende du slipper å helle på olje hele tiden

-
Vector_95
- 1,5 bar

- Innlegg: 368
- Registrert: 07 aug 2006, 19:35
- Sted: Molde
Legg inn
av Vector_95 » 17 okt 2006, 16:33
Nice...

NÅ har jeg akkurat fått den igjen...Syntes i grunnen ikke det var så stor forskjell.. Men det var helt til jeg stod stille og gav flat pedal med Sporten inne.. Den bokstavelig talt drog sidelengs høyre / venstre, og antispinn symbolet slo inn ASAP!!!
Regner med at det er anbefalt å kjøre pent en stund, så alt får "GÅ seg til" =).
Nei har bare satt inn en vanlig ny turbo ja.. Den gamle hadde rundet 308tusen =)
"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 17 okt 2006, 16:37
Jag tror nog att den gamla var "lite" trött dom sista 100milen...
Moro med gott skyv, ja!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Vector_95
- 1,5 bar

- Innlegg: 368
- Registrert: 07 aug 2006, 19:35
- Sted: Molde
Legg inn
av Vector_95 » 17 okt 2006, 17:14
Yes..Dette blir bare bedre og bedre

PASS OPP BMW'ere..Den ukjente 9'5n e back in town :=)
"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."