Skulle åpne bilen i dag morges som vanlig med "fjernkontrollen" på nøkkelen, men ingenting virket

Prøvde å trykke flere ganger, men ingenting skjedde. Brukte til slutt nøkkelen i låsen på den gode gamle måten, men da jeg satte nøkkelen i tenningen kom liksom alle de gangene jeg hadde trykket på "lås opp" på en gang. Bilen låste seg opp og igjen flere ganger på rad.....og ble til slutt værende åpen. Jeg hadde døren åpen hele tiden og syntes det var nokså merkelig. Det virket nesten som at det var en forsinkelse i systemet. Det er ikke lenge siden jeg byttet batteri i fjernkontrollen så det kan ikke være det, samt at det var tross alt 8 grader og ikke hadde det vært noe frost eller noe slikt som kunne ha frosset systemet på noen måte.
Resten av dagen brukte jeg bilen på korte og lange strekninger og kunne bruke alt som normalt uten antydning til liknende symptom.
Jeg vil jo helst unngå denne situasjonen en gang til med tanke på at jeg kanskje ikke har døren åpen neste gang det evt skulle skje og hvis nøkkelen ble stående i tenningen, ja da står man der.......
Noen som har forslag til hva det kan være eller har vært bort i lignende?