Vinduspusser problem..
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Vinduspusser problem..
Heisann..
Jeg begynner nå å bli mektig irritert, vinduspusserene på min 9000 slutter å virke av og til, eller så funker den, men går ikke på igjen når den er slått av.. Altså, dette skjer i perioder, kan gå en uke mellom hver gang.. Medisinen på dette er å dunke nederst på pusserarmen, eller løfte den og slippe den mot ruten.. Er det motoren eller andre ting som gjør det? Desperat på svar nå, ikke gøy å stoppe ofte, spes ikke med så mye tunneler...
På forhånd takk for svar!
MVH
Freshmaker
Jeg begynner nå å bli mektig irritert, vinduspusserene på min 9000 slutter å virke av og til, eller så funker den, men går ikke på igjen når den er slått av.. Altså, dette skjer i perioder, kan gå en uke mellom hver gang.. Medisinen på dette er å dunke nederst på pusserarmen, eller løfte den og slippe den mot ruten.. Er det motoren eller andre ting som gjør det? Desperat på svar nå, ikke gøy å stoppe ofte, spes ikke med så mye tunneler...
På forhånd takk for svar!
MVH
Freshmaker
Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Vinduspusser problem..
Sidan du får det til å virke att ved å tukle litt med brytaren, er du sikker på at det ikkje er dårlig kontakt der?Freshmaker skrev:Heisann..
Ellers ville eg ha sjekka releet om det ser OK ut.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Ah, sånn ja. Litt missforståelse ute å gikk der då.Freshmaker skrev:Er ikke borti bryteren, men i pusserarmen... Må ut av bilen hver gang, bryteren kan tydeligvis ikke gjøres noe med når jeg kjører for at det skal virke.. Se på det i kveld..
Ville nok kika litt nærmare på staga og muligens motoren då når det er slik det heng ihop.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Utan at eg veit korleis det er på 9k, på 900 er det ein motor og stag om eg ikkje huskar feil. Har vore ute for det same der (faktisk i Bergen, køyrde frå Krokeide mot Laguneparken) på 900, då var det nok å kjøpe eit nytt stag om eg ikkje huska feil. Er vel nærmare 7-8 år sidan no, eg var berre co-pilot, faderen var sjaffør. Og været var som det ofte brukar å vere i Bergen, regn (ikkje duskregn, men sprutregn, av den typen som sprett 20cm oppatt med hagl i bygene). Vi løyste det heile ved å svinge innom Shell i Laguneparken og skru av viskararma, og fatter'n sat med handa ut gjennom sideruta og viska for harde livet. Sidan gamlingen ikkje ville køyre i byen med den patenten vart det til å returnere til basen.Freshmaker skrev:Ok, takk for hjelp.... Er det en eller to motorer? Er litt i tvil nå.. Skal se på driten ja..
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
Hehe.. Sånn er Bergen.. Neida, er ikke så mye av det, men de siste dagen har det vært slik... Ikke fått sett på det ennå, endel annet som måttegjøres.. Men, det er vel slikt en har arbeidstiden til...
Forresten er det nå montert nettinggrill, ble en ganske mye røffere front da...
MVH
Freshmaker

Forresten er det nå montert nettinggrill, ble en ganske mye røffere front da...
MVH
Freshmaker
Sist redigert av Jørgen N237 den 13 jan 2004, 11:01, redigert 2 ganger totalt.
Styrer med DAB og AUX
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
Nei den sitter ca 15 cm til høyre for venstre viskerarm. så det er dekslet på venstre side du må ta av. Det går ann å ta ut motoren uten å ta ut stagene, men da må du "kjøre" motoren litt slik at du kommer til skruen på motoren. Eller hvis det er litt slakk i systemet kommer kanskje till uansett.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST