Heisann!
Har noen spørsmål angående bensinpumpe rele,
Jeg har en 87 mod 900 T8 som jeg har hatt store problemer med i det siste, bilen driver og stopper hele tiden (bensinpumpa stopper) og er veldig vanskelig å få i gang igjen, det virker som om releet til bensinpumpa er "treigt", det har vanskeligheter for å slå seg inn.
Målte styrestrømmen til releet og fikk bare 8-9 volt.
er dette normalt?
hvor kommer styrestrømmen fra?
Noen som vet hvordan å teste et slik rele?
forslag til problemløsing mottas med åpne armer
Mvh Aleks
Bensinpumpe rele problemer
Moderator: Moderatorer
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
hvis du bare har 8.9 volts, så har du et elendig batteri, eller et SERRIØST jordingsproblem... prøv å finn ut av spenninga før du begynner å bytte komponenter.. skal være 12 volts der..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Styrestrømmen trenger ikke å være 12 V. Styrestrømmen til bensinpumpereleet kommer fra - på starteren og fra - på tennspolen såvidt jeg husker. Når starteren går koples pumpa inn, når så coilen begynner å jobbe så hentes minus-styrestrøm derfra. Pluss til relestyringen antar jeg at en tenningstyrt.
På denne måten vil bensinpumpa stoppe hvis motoren stopper. Det som er viktig er at du har 12V på pluss-strømmen til pumpa (30). Mål spenningen over bensinpumpas kontakter mens noen kjører starteren.
På denne måten vil bensinpumpa stoppe hvis motoren stopper. Det som er viktig er at du har 12V på pluss-strømmen til pumpa (30). Mål spenningen over bensinpumpas kontakter mens noen kjører starteren.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
Jeg har prøvd å tjuvkobla pumpa gjennom boksen og da går den fint.
måler 14 volt alle andre steder enn på styrestrømmen.
fikk foresten start på bilen igjen, tappet litt på releet med fingeren og bilen døde på flekken. prøvde dette flere ganger og det samme skjedde hver gang, ut i fra dette regner jeg med at det er releet som er gåent.
måler 14 volt alle andre steder enn på styrestrømmen.
fikk foresten start på bilen igjen, tappet litt på releet med fingeren og bilen døde på flekken. prøvde dette flere ganger og det samme skjedde hver gang, ut i fra dette regner jeg med at det er releet som er gåent.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
WTF?? Finnes jo releer i massevis på skroten, plukk selv, så koster det nesten ingen ting.aleks888 skrev:jepp det var releet som hadde tatt kvelden, var jammen ikke billig, måtte ut med 1500 kr,
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan