Lurer litt på dette i forbindelse med bytte av hjullagre fremme på min -88 9000 med ABS: I en rephåndbok jeg har så står det at ABS-giverne skal løsnes før hjullageret trekkes av spindelakslingen. Sikkert for at tannkransen ikke skal slå borti og ødelegge tuppen mens lageret trekkes/slås av. Det er snakk om små avstander her (0,65 mm). Nå er det slik et det er en del historier om ABS-sensorer som sitter dønn fast pga rust. Sannsynligvis også mine. Sensorene på bilen virker bra nå, men jeg er redd for å ødelegge dem dersom jeg skal tvinge dem opp = dyrt. Det passer ikke med den utgiften nå!
Er det noen på forumet som har bytta hjullager uten å løsne sensorene?
Erfaringer og synspunkter mottas med takk!
TBiel, Hamar
Spørsmål angående bytte av hjullager fram 9000 med ABS
Moderator: Moderatorer
Spørsmål angående bytte av hjullager fram 9000 med ABS
N050 -88a 9000t CD
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ja.
Har ikkje bytta på '88, men på M91 er det fullt mulig å bytte hjullager utan å løyse ABS-sensor.
Her er BTW ein liten howto for bytte av hjullager; http://www.fastenbelts.com/saabcarsonli ... /tips5.htm
Har ikkje bytta på '88, men på M91 er det fullt mulig å bytte hjullager utan å løyse ABS-sensor.
Her er BTW ein liten howto for bytte av hjullager; http://www.fastenbelts.com/saabcarsonli ... /tips5.htm