luftmengdemåler

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
øyvind99
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 45
Registrert: 24 nov 2005, 18:26
Sted: årnes

luftmengdemåler

Legg inn av øyvind99 » 12 nov 2006, 14:22

hallo.noen som vet hvilke symptomer motoren får når lmm er defekt?gjelder en 86mod t16 motor.lmm måler 400 ohm mellom pin 3 og 6..
saab 99 t16.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 12 nov 2006, 16:45

motoren går VELDIG ustabilt.. modusen motoren kommer i dag heter "limp home" og er en nødmodus.. ikke bra å kjøre med..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 12 nov 2006, 16:51

Datapaal N526 skrev:motoren går VELDIG ustabilt.. modusen motoren kommer i dag heter "limp home" og er en nødmodus.. ikke bra å kjøre med..
limp home er en funksjon på spjellhus på 9-5, ikkeno limp home på t-16 motora.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 12 nov 2006, 17:01

Mener det er en slags "limp home" på OG T16 også, men mulig man må koble ut lmm før den slår inn....??
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Pancho N497
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 725
Registrert: 15 nov 2003, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av Pancho N497 » 12 nov 2006, 17:06

KongerudN344 skrev:Mener det er en slags "limp home" på OG T16 også, men mulig man må koble ut lmm før den slår inn....??
kan godt hende men tror ikke det heter limp home, har det for meg at limp home er en funskjon spjellhuset på 9-5 kommer i hvis det blir en feil i systemet og må resette spjellhuset etterpå.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 12 nov 2006, 17:57

Pancho N497 skrev:
KongerudN344 skrev:Mener det er en slags "limp home" på OG T16 også, men mulig man må koble ut lmm før den slår inn....??
kan godt hende men tror ikke det heter limp home, har det for meg at limp home er en funskjon spjellhuset på 9-5 kommer i hvis det blir en feil i systemet og må resette spjellhuset etterpå.
Kan kalle det hva du vil... er en nødmodus som er pre-programert inn i "systemet" hvis en evt. skade på lmm skulle inntreffe... unasett så høres lmm i orden ut siden du får 400 ohm.. Grunninnstillinga skal være ca 380 ohm.. er bare for å stille rett co.. hvis bilen din går ustabilt så sjekk for evt. vacumlekasjer osv osv... ta å skriv litt nøyere hvordan problemet oppsto.. beskriv hva som skjer når du trykker på gassen osv osv... Litt lettere å resonere seg fra til en mulig feilkilde da...
Håper det ordner seg..

Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

øyvind99
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 45
Registrert: 24 nov 2005, 18:26
Sted: årnes

lmm

Legg inn av øyvind99 » 12 nov 2006, 18:40

godt mulig den er i orden da..bilen går bare på tomgang.tåler ikke gasspådrag..sitter røde 431 dyser i bilen med tilpasset chip fra mats på stcs,så jeg tror kansje chippet el boksen er prob da..bilen gikk bra fram til i høst da j tok ut motoren for overhaling.er ikke så mange muligheter igjen,det meste er nytt el byttet...
saab 99 t16.

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 12 nov 2006, 18:53

Platinatrådene inne i massemåleren kan ryke. Dette kan du se ved å ta av nettingen på hver side av LMM og holde den opp mot lyset. Ett matschip pleier å kreve regulering av co nivået på tomgang slik at du ikke lenger har 380 ohm. Jeg hadde ca 150 ohm på min.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 13 nov 2006, 00:45

høres logisk ut ja :D
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar