har no store planer om å bygge om til 16v.
men spørsmålet er hva trenger jeg?
har kjøpt rele-er dyser, ledningsnett tror ikke noe meire men jeg trenger vel toppen så klart, går det å sette på servo pumpa (t8 pumpa) på 16ven.
hvis noen kan selge meg det jeg mangler så mail meg enoksen@c2i.net
hva trenger jeg for ? g? fra t8 til t16
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: hva trenger jeg for å gå fra t8 til t16
hei hei, trenger vel ledningsnettet og innspruten til 16v, toppen selvsagt. og registerkjede og det dreve som skal settes på veitva.. har 16v topp til salgs jeg.roar skrev:har no store planer om å bygge om til 16v.
men spørsmålet er hva trenger jeg?
har kjøpt rele-er dyser, ledningsnett tror ikke noe meire men jeg trenger vel toppen så klart, går det å sette på servo pumpa (t8 pumpa) på 16ven.
hvis noen kan selge meg det jeg mangler så mail meg enoksen@c2i.net
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Om du leitar litt (altså eit innlegg som er posta siste to-tre dagane) ser du at petter her på forumet har hatt litt problem med å bygge om til 16V.
Han anbefalar ihvertfall å ha ein donorbil, og berre bytte heile motoren med ledningsnett og heile opplegget, det var visst ikkje alt som var like kompatibelt.
trur det er det greiaste om du vil ha eit forholdsvis rett fram motorbytte, vil du plagast litt, og vil ha utfordringar er det naturligvis ikkje noko problem å gjere som du vil, men det tek nok litt lengre tid, pluss at du kanskje kan kome til å få nokre dyrkjøpte erfaringar... :/
Han anbefalar ihvertfall å ha ein donorbil, og berre bytte heile motoren med ledningsnett og heile opplegget, det var visst ikkje alt som var like kompatibelt.
trur det er det greiaste om du vil ha eit forholdsvis rett fram motorbytte, vil du plagast litt, og vil ha utfordringar er det naturligvis ikkje noko problem å gjere som du vil, men det tek nok litt lengre tid, pluss at du kanskje kan kome til å få nokre dyrkjøpte erfaringar... :/
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
For å bygge om trenger du:
Stempler og råder - Har stempler til salgs.
Topp
registerkjedet
register drev på veiva - Det har jeg til salgs.
eksosmanifold - Det har jeg til salgs.
Ledningsnett og elektronikk
Innsugsmanifold - Det har jeg til salgs.
Hvis du har den servopumpa som tanken sitter på selve pumpa så trenger du pumpe, tank og slanger fra en 16V også. Det har jeg til salgs det og. Det er ikke plass til tanken til 8V pumpa når 16V toppen kommer på..
Det er mulig det er flere ting også... Bla oljepumpedekselet hvis du har en gammel type T8.
Det er veldig mye enklere å bare ta en ferdig 16V motor å sette i i stedet for å bygge om en 8V (som nevnt lenger oppe).. Det er antakelig billigere også, om du ikke skal gjøre det for å lære motoren da.
Stempler og råder - Har stempler til salgs.
Topp
registerkjedet
register drev på veiva - Det har jeg til salgs.
eksosmanifold - Det har jeg til salgs.
Ledningsnett og elektronikk
Innsugsmanifold - Det har jeg til salgs.
Hvis du har den servopumpa som tanken sitter på selve pumpa så trenger du pumpe, tank og slanger fra en 16V også. Det har jeg til salgs det og. Det er ikke plass til tanken til 8V pumpa når 16V toppen kommer på..
Det er mulig det er flere ting også... Bla oljepumpedekselet hvis du har en gammel type T8.
Det er veldig mye enklere å bare ta en ferdig 16V motor å sette i i stedet for å bygge om en 8V (som nevnt lenger oppe).. Det er antakelig billigere også, om du ikke skal gjøre det for å lære motoren da.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Bolt on, not
Høyre motorfeste, øvre radiatorslange, øvre varmeapparatslange, er annedes. se forøvrig tråden jeg postet
Petter
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: Bolt on, not
dette har jeg stusset på også skjønner du.. da går det jo ikke å bruke det festet som sitter i bilen min nå da? må jo kjøpe nytt?Petter 900 T skrev:Høyre motorfeste, øvre radiatorslange, øvre varmeapparatslange, er annedes. se forøvrig tråden jeg postet
Petter
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
motorfeste
Selve festet er likt, det er braketten mellom festet og motoren som er anneledes.
Petter
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226