har prøvd å søke, men finner ikke helt noen topics som matcher mitt problem.
bilen min oppfører seg litt merkelig. det går perioder som varer noen dager av gangen, hvor turboen lader enten helt som den skal, eller hvor den lader (regner jeg med, dette kan jeg sjekke) GLT...
jeg har lest litt om feilsøking av apc, når jeg har for lavt turbotrykk, og hva som kan være gærent. men så tenker jeg: hvis problemet kommer og går, bør det ikke være noen muligheter jeg kan utelukke? da ting som eventuelt er blitt ødelagt burde skapt et varig problem med turbotrykket?
dere må gjerne henvise meg til andre steder hvor jeg kan lese/forhøre meg. jeg er bare såpass uerfaren at jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte.
når den går på sitt beste, er viseren på turbotrykksmåleren såvidt opp på det helt røde, og når den ikke går som den skal, er viseren sånn cirka på midten av det gule(litt lenger opp). har forløpig gått utifra at dette er GLT da jeg har lest at det ligger rundt der.
turbotrykk kommer og går
Moderator: Moderatorer
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
turbotrykk kommer og går
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
Den sterkeste feilkilden i mitt hode er selveste knocksensoren.. den ser slik ut:
og sitter under innsuget(trangt og komme til)... når det er dårlig kontakt på denne, så lever turbostyringa sitt eget liv.. prøv å ta av pluggen.. rens(sørg for å få det tørt) og monter i hop.. ta og se hvordan stand kabelen er i.. denne må være skjerma pga det ikke kan komme forstyrrelser inn i systemet..

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Bendal N809
- 0.7 bar
- Innlegg: 130
- Registrert: 03 sep 2006, 21:51
- Sted: Fosnavåg/Ålesund
Har hatt ganske nøyaktig det samme problemet, berre at no går turbo trykk målaren opp mot det raude ganske fast med meg. Med meg er det magnetventilen som er problemet. Har prøvd en ny og då fungerte det heilt fint.
No har eg også lært meg å feilsøke den, så du kan sjekke om du kan blåse/suge gjennom dei to øvste portane. Den nederste skal vere tett. Så skal du kunne måle rundt 3ohm mellom pin 1-2 og 2-3 på kontakta.
Kan legge til at med meg så såg alt heilt rett ut når den var ustabil. Så kan vere lurt å sjekke dette mens du faktisk mangler trykk.
No har eg også lært meg å feilsøke den, så du kan sjekke om du kan blåse/suge gjennom dei to øvste portane. Den nederste skal vere tett. Så skal du kunne måle rundt 3ohm mellom pin 1-2 og 2-3 på kontakta.
Kan legge til at med meg så såg alt heilt rett ut når den var ustabil. Så kan vere lurt å sjekke dette mens du faktisk mangler trykk.
'92 Saab 9000CC - Solgt og savna
--------------------------------------------
'00 VW Golf IV TDi 4motion Highline!
--------------------------------------------
'98 VW Golf IV 1,6l HIGHLINE - Solgt
--------------------------------------------
'00 VW Golf IV TDi 4motion Highline!
--------------------------------------------
'98 VW Golf IV 1,6l HIGHLINE - Solgt
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen