Allrigth, mine første spørsmål.
Har pr i dag en bensinpumpe frå ein Saab.
Data;Bosch 0580 254 910 566-19.
Bensin tanken på kjerra mi er modifisert til å "ta" denne pumpa....
Eg veit'kje nøyaktig kapasiteten på denne pumpa,...berre at min V8 er tørst nok til at trykket blir for lavt ved full gass...
Der er MANGE bensin pumper man kan få kjøpt,....men FINNES der pumper med større leverings mengde enn den over, som VIL PASSE rett ned i tanken ??
Vil dimmensjonere for 700 hest (ei kyr + ei geit)
Forslag mottaes med STOR takk !!
Bensin pumpe, større kapasitet...samme byggemål....
Moderator: Moderatorer
-
- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Litt vanskelig å hjelpe deg når du ikke har Saab's delenummer men går ut fra at du har ei pumpe som ser ut som den du finner på denne siden hos SP, under saab900 B201 : http://www.speedparts.se/prod/res_fuel_fuelpump.shtml
I såfall så kan du bruke en av disse: http://www.speedparts.se/prod/sp_insp_regulatorer.shtml
Den som heter 51,040 er vel egentlig ei Audi-pumpe, eller i allefall så er den mye brukt på Audi og kalles 044.
Er du medlem i STCN så får du bra rabatt hos Speedparts ellers så finnes disse pumpene også hos Mekonomen.
Men 700 hester?? Da holder det nok ikke med en sånn... Jeg ville brukt en som hovedpumpe opp til en catchtank og så brukt to videre derfra.
I såfall så kan du bruke en av disse: http://www.speedparts.se/prod/sp_insp_regulatorer.shtml
Den som heter 51,040 er vel egentlig ei Audi-pumpe, eller i allefall så er den mye brukt på Audi og kalles 044.
Er du medlem i STCN så får du bra rabatt hos Speedparts ellers så finnes disse pumpene også hos Mekonomen.
Men 700 hester?? Da holder det nok ikke med en sånn... Jeg ville brukt en som hovedpumpe opp til en catchtank og så brukt to videre derfra.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ellers kan du høre med EXD på STCS-forumet, altså den svenske saabklubben. Han tar inn høyeffekts-pumper som tilsvarer Walbro 255-pumpa fra en produsent i Kina. Samme spec som walbro, altså bør holde til 500 gamp, kjører du da løsningen som Tor sa med catchtank og to pumper derfra, burde det bli rikelig. Da kan vel den originale pumpa bli sittende og mate catchtanken.
Du kan gå inn på http://www.saabturboclub.com og sende EXD et pm. De pumpene er billige også, jeg har bestilt to stk og har betalt 1450 SEK inkl frakt helt hjem.
Du kan gå inn på http://www.saabturboclub.com og sende EXD et pm. De pumpene er billige også, jeg har bestilt to stk og har betalt 1450 SEK inkl frakt helt hjem.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Husk!
En pumpe som inte må levere tryck klarar stort flöde!
Alltså det luraste du kan göra är att köra med 3 pumpar, 1 i tanken som matar en cache-tank, och så 2 som matar fuelrail eller förgasare.
En annan erfarenhet när det gäller bensinpumpar är att amerikanska pumpar typ Aeromotive och liknande inte klarar det dom lovar!
Överdimensionerade bensinpumps instalationer är att föredra!!
Man bör också tänka på hur man bygger returerna!
Mvh
En pumpe som inte må levere tryck klarar stort flöde!
Alltså det luraste du kan göra är att köra med 3 pumpar, 1 i tanken som matar en cache-tank, och så 2 som matar fuelrail eller förgasare.
En annan erfarenhet när det gäller bensinpumpar är att amerikanska pumpar typ Aeromotive och liknande inte klarar det dom lovar!
Överdimensionerade bensinpumps instalationer är att föredra!!
Man bör också tänka på hur man bygger returerna!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Takker Tor N12, og andre
Allrigth. Takk for hjelpa !
Då eg ikkje har turbo,...har eg fått forklart at eg vil trenge 0.5L/min pr 100 hk.
Då skulle 220L/min rekke til 733 hk, som er meir enn eg treng(Tok litt i med de 700 ponniene da....som gir ekstra sikkerheit..)
Eg vil ta kontakt med Speedparts for om mulig å få tilsvarende pumpe med "snabel" som rekk heilt ned i tanken....
Har dere meiningar om beste måten å få bensinen fram til motoren på?
(og tilbake til tank)
Slange eller rør?
Fordelar og ulemper,...dimmensjonar og slikt?
Takk;
JB
Då eg ikkje har turbo,...har eg fått forklart at eg vil trenge 0.5L/min pr 100 hk.
Då skulle 220L/min rekke til 733 hk, som er meir enn eg treng(Tok litt i med de 700 ponniene da....som gir ekstra sikkerheit..)
Eg vil ta kontakt med Speedparts for om mulig å få tilsvarende pumpe med "snabel" som rekk heilt ned i tanken....
Har dere meiningar om beste måten å få bensinen fram til motoren på?
(og tilbake til tank)
Slange eller rør?
Fordelar og ulemper,...dimmensjonar og slikt?
Takk;
JB