Siden i vår har jeg hatt mistanke om at håndbremsen min er ute av funksjon. Og ved første snøfall fikk jeg bekreftet dette.
Når jeg byttet til vinterdekk fikk jeg nok en gang bekreftet dette.
Håndbremsen kan jeg trekke til så lang det går, og da er det ingen brems på venstre bakhjul, og bittelitt på høyre.
Så i kveld skal jeg ta den inn i garasjen på jobb for å sjekke ut dette.
Hva sjekker man, og hvordan?
var såvidt innom WIS og så på stramming av bremsesko, men det er såpass lenge siden at jeg har glemt det.
Kan også nevne at wire'en går helt fint, litt mye slakk på venstre side. Hvor strammes den?
-Martin
PS: bør helst ha svar på dette før kl 19.00, senest 20.00.
Håndbrems, '00 Saab 9-3
Moderator: Moderatorer
- Martin Aronsen
- 0.7 bar
- Innlegg: 110
- Registrert: 29 jan 2006, 10:12
- Medlemsnummer: N620
- Sted: Moss
Håndbrems, '00 Saab 9-3
Martin, N620
'00 Saab 9-3 2.0L SE
'00 Saab 9-3 2.0L SE
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
PÅ Ng900 och Og9-3 så finns det 3 ställen att spänna på.
1) Under deksel vid spaken. 1 justerings skrue.
2) På vänster sida av exosrøret, strax framför bensintanken, bak beskyttelsesplata i aluminium, kan vara kødden att komma åt. 2 justerings skruer.
3) Med en skrutrekker genom ett hål i bromsskölden vid bromsskivorna. 1 justerings skrue på var sida av bilen.
Blev väl i allt 4 punkter, men du förstår säkert!
Edit:
Börja bakifrån och justera dig framåt!
Mvh
1) Under deksel vid spaken. 1 justerings skrue.
2) På vänster sida av exosrøret, strax framför bensintanken, bak beskyttelsesplata i aluminium, kan vara kødden att komma åt. 2 justerings skruer.
3) Med en skrutrekker genom ett hål i bromsskölden vid bromsskivorna. 1 justerings skrue på var sida av bilen.
Blev väl i allt 4 punkter, men du förstår säkert!
Edit:
Börja bakifrån och justera dig framåt!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Martin Aronsen
- 0.7 bar
- Innlegg: 110
- Registrert: 29 jan 2006, 10:12
- Medlemsnummer: N620
- Sted: Moss
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
stram bandene helt ut til max så slakker du 6-7 "knepp" ut og sjekker at de snurrer greit rundt. gjør ikkeno om det subber litt. så går du og tar handbrekk spaken 2hakk opp og så justerer du på justerskruen over exosanlegget ca midt under bilen til hjulene subber. fix ferdig! tenger en lang 13 kopp til vaier justeringa under bilen eller en 13 fastnøkkel.
trenger ikke justere vaieren hvist du synes det ble bra etter kun å ha justert båndene.
trenger ikke justere vaieren hvist du synes det ble bra etter kun å ha justert båndene.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Martin Aronsen
- 0.7 bar
- Innlegg: 110
- Registrert: 29 jan 2006, 10:12
- Medlemsnummer: N620
- Sted: Moss
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
er ikke lagt opp fra fabrikk, men du kan kjøpe et ferdig ledningsnett til 2 stk extralys med rele' og sikring. også trenger du en extralys knapp. ledningsnettet koster ca 300 - 500kr. husker ikke helt.m4rtin skrev:Takk for all hjelp, fungerte utmerket.
Strammet kun båndene. Legger meg ikke under bilen når den kun står på garasjejekk.
Noen som foresten vet om det er lagt opp kabler til tusenmetre?
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189