9-5 Landingslys høyre bakdør, ødelagt.

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

9-5 Landingslys høyre bakdør, ødelagt.

Legg inn av Stalfa » 05 des 2006, 22:48

Oppdaget i dag at det var mørkt når jeg parkerte bilen.

Kjente etter med fingeren og da var det ikke noe glass der det blankeglasset skal være som lyser nedover når man åpner døren. Hadde ikke tid å se nærmere på det da så jeg tok meg en tur ut i kveld og sjekket det.

Jeg fant glasset skøvet opp i hullet som det skal være festet i, klarte å lirke det frem og feste det i hullet igjen. Det er et lite hakk i plasten i dørkarmen som tyder på at glasset har kommet i klem når man har lukket døren og blitt skyvd opp i hullet. MEN, det var fukt der og nederste delen av døren var myk, i motsetning av passasjerdøren på andre siden som er hard. Virker som det er kommet fukt på innsiden av hullet.
Men hvorfor har glasset seget såpass ned at det traff dørstokken?

Har glasset vært på vei ut av hullet sitt eller har det kommer fukt inn i døren som har gjort at materialet har blitt mykt og hele døren har seget litt ned? Virker som det første i og med at døren går glatt i igjen nå.

Hvordan er det å tørke opp døren? Blir det materialet bra når det blir tørket igjen eller må jeg skifte hele innerste delen av døren. Jeg ser tusenlappen flakser ut av vinduet.

Noen som har gode tips, og kanskje et par trøstende ord eller to?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Svar