Så sant som det er sagtGunnar N326 skrev:HAHAHA! Qualität von volkswagen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Say whaaat...
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- 9000 Geir N371
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 29 nov 2004, 01:00
- Sted: Ågotnes
Skal ikke si det sikkert, men mener det er 10 år fra bilen er norskregistrert. Det vil si at sånne som meg som har importert bil har lenge igjen til de 10 årene er omme. Men så har jeg ingen planer om å chiptrimme en sugemotor heller.Ecopower N_221 skrev:Så fremt bilen er over 10 år (tror jeg), Skal ikke staten ha noen penger uansett. Bilen er da såpass gammel at bruksfradraget dekker opp den avgiften. Problemet blir værst uansett for de som kræsjer med bilen som har chiptrimmet eller tunet den. Eieren kan da få regress krav fra forsikringsselskapet fordi bilen ikke er orginal. Så poenget er: Kjøp deg gammel bil og gjør hva du vil
Men som sagt, ikke helt sikker.
Geir
-91 9000 CD 2.3i
-91 9000 CD 2.3i
-
Ecopower N_221
- 0.7 bar

- Innlegg: 136
- Registrert: 23 jan 2005, 01:00
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Harestua
sorry glemte å si det ja. Er fra førstegangs registrert i norge. Så har du en 1986 mod regga i norge i år så må du venet 10 år med å trimme den
. Potetlandet norge!
Power is nothing without control!
Saab 9-5 2.3 Turbo med snacks.....
Saab 9000 2.3 Turbo 1991 VRAKET!!!
Ford Fiesta Sport 2000
Ford Ka 2009
It takes a real man to drift with FWD!
Saab 9-5 2.3 Turbo med snacks.....
Saab 9000 2.3 Turbo 1991 VRAKET!!!
Ford Fiesta Sport 2000
Ford Ka 2009
It takes a real man to drift with FWD!
- Pancho N497
- 2.0 bar

- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
hvordan skal tilsynet her i tromsø kunne sjekke om bilen er trimma eller ikke? har ingen utstyr for og måle hk og kan ikke bare gå inn i styreenheten og finne ut at her er det 100hk for mye?sweetnoise skrev:Bilen må vel likevel godkjennes med de endringer som evt. er gjort i motor,motorstyringsenheter, for ikke å glemme bremsene. Gjør man ikke det, blir det like mye regress uansett hvor gammel bilen er.
2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
Vi med Saab bør vel ikke le av andre med dårlige girkasserGunnar N326 skrev:"Vi har også langt flere skader på girkasser og drivverket på biler som er chip-tunet, sier Møllers informasjonssjef. Ifølge ham har fabrikken lagt inn ekstra kraftreserve i motoren blant annet for at den ikke skal slites ut så raskt."
" Dessuten kan ikke garantien eller reklamasjonsretten innskrenkes uten at dette direkte kan kobles til chip-tuningen, sier teknisk konsulent i NAF, Audun Bergerud, som legger til at de ikke har registrerte feil i forbindelse med chip-tuning som noe stort problem."
HAHAHA! Qualität von volkswagen!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
04' 9-3ss 1.8t
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Synd ikke svenskene klarte det Ferdinan Porsche klarte... Gearkassa på gamle 30hk bobler holder jo fint en 200-250hkTurboLars N383 skrev:Og nettopp derfor synes jeg man burde følge på med en skikkelig kasse ogsåEdHunter skrev:Saab har da ikke dårlige girkasser, de lager bare for gode og spreke motorerlie_N509 skrev:Vi med Saab bør vel ikke le av andre med dårlige girkasser
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Det kallas överdimensionering!Surbotaab N369 skrev:Synd ikke svenskene klarte det Ferdinan Porsche klarte... Gearkassa på gamle 30hk bobler holder jo fint en 200-250hkTurboLars N383 skrev:Og nettopp derfor synes jeg man burde følge på med en skikkelig kasse ogsåEdHunter skrev: Saab har da ikke dårlige girkasser, de lager bare for gode og spreke motorer![]()
![]()
![]()
Enkelt sagt:
Ta ett glass, fyll det till hälften med øl.
För en pessimist är glaset halv tomt.
För en optimist är glaset halv fullt.
För en ingenjör är glaset dubbelt så stort som det behöver vara för den mängden øl...
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Nope!! Da er det sånn det skal væreSaab900STCR skrev:Det kallas överdimensionering!Surbotaab N369 skrev:Synd ikke svenskene klarte det Ferdinan Porsche klarte... Gearkassa på gamle 30hk bobler holder jo fint en 200-250hkTurboLars N383 skrev: Og nettopp derfor synes jeg man burde følge på med en skikkelig kasse også![]()
![]()
![]()
Enkelt sagt:
Ta ett glass, fyll det till hälften med øl.
För en pessimist är glaset halv tomt.
För en optimist är glaset halv fullt.
För en ingenjör är glaset dubbelt så stort som det behöver vara för den mängden øl...
Mvh
hva hadde våres kjære saab-motorer vært hvis ingeniørene som utvikla H og B motoren tenkte sånn?
motoren som leverer 225Hk i 9K aero er jo mer eller mindre den samme som var konstruert for å tåle en 128hk i EMS utgave
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar

- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Bare nysgjerrig jeg.
SAAB ER BEST
