Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Rusta N832
- 0.7 bar

- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Rusta N832 » 01 jan 2007, 14:45
Heisann og godt nyttår.
Monterte inn turbotrykksmåler på mitt nyinnkjøpte prosjekt her om dagen og ble litt fornundret over at ved tomgang viser den -0,7 bar. Er dette normalt ?? . Har ikke kjørt bilen og sett hvordan trykket endrer seg. (deffekt girboks

) Ved litt gasspådrag i garasjen gikk nåla i retning null, men tilbake igjen ved tomgang. Er dette normalt eller ??
1984 SAAB 90 SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V
Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 01 jan 2007, 15:07
Ja, dette er heilt normalt.
Om du får problem med lekasje i vaccumslangane (les: manglande turbotrykk) vil vaccumet gå mot null på tomgong. Men somsagt er -0.7 heilt normalt.
-
Rusta N832
- 0.7 bar

- Innlegg: 122
- Registrert: 24 nov 2006, 05:09
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Rusta N832 » 01 jan 2007, 15:30
Hjelle, N6 skrev:Ja, dette er heilt normalt.
Om du får problem med lekasje i vaccumslangane (les: manglande turbotrykk) vil vaccumet gå mot null på tomgong. Men somsagt er -0.7 heilt normalt.
Takk , det var kjekt å høre. E litt fersk enno på hvordan alt skal funke

1984 SAAB 90 SOLGT
1984 SAAB 900 TIC 16V
Garaget
2003 KIA Sorento
2009 VW Touran (Firmabil)
1985 Suzuki madura gv1200 (tohjulingen)
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 03 jan 2007, 00:39
grunnen til dette er fordi når en stenger spjeldet, så blir det lite tilgang på luft, og motoren suger sakte men sikkert luft.. da dannes det undertrykk i innsuget og det er dette vacuumet du ser på måleren.. sånn er det på alle biler.(turbo)
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Legg inn
av Griffin N430 » 03 jan 2007, 06:29
Datapaal N526 skrev:grunnen til dette er fordi når en stenger spjeldet, så blir det lite tilgang på luft, og motoren suger sakte men sikkert luft.. da dannes det undertrykk i innsuget og det er dette vacuumet du ser på måleren.. sånn er det på alle biler.(turbo)
ikke turbodieselbiler....
