Hvordan 4-hjulstrekk får M08 9-3ss?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 05 feb 2007, 23:31

Ryktet säger Haldex med F40 som girkasse.
Noe jag hoppas på, för de betyder att jag kan bygga om min bil till 4WD ganska lätt.
Sen återstår bara att se hur hållbar fördelningslådan är...

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Cato N698
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 998
Registrert: 31 mai 2006, 08:07
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg inn av Cato N698 » 05 feb 2007, 23:33

Vil det bli permanent firehjulstrekk? Håper ihvertfall det
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;

Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 05 feb 2007, 23:58

(hvordan eller hvilken?)

Les på TrollhattanSaab, om du vil vite mer om Haldex-spekulasjonene! :)

http://www.trollhattansaab.net/ under February 3, 2007 Just thinking.... og Just looking around..... !

Brukeravatar
Magnus N608
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 455
Registrert: 05 jan 2006, 18:22
Navn: Magnus Hansen
Bil: Saab 900 Aero t16 89
Sted: Hamar

Legg inn av Magnus N608 » 06 feb 2007, 00:02

Før var Haldex sånn at, når det oppso en vis hastighetsforskjell mellom framhjula og bakhjula så dro det bak.
Men så avansert som det har blitt nå, så
tipper det blir noe som 10% bak.
Så man kan jo si at det er "permanent firehjulsdrift".
8)
M89 Saab 900 Aero T16
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 06 feb 2007, 07:34

Saab900STCR skrev:Ryktet säger Haldex med F40 som girkasse.
Noe jag hoppas på, för de betyder att jag kan bygga om min bil till 4WD ganska lätt.
Mer ikke Haldex noe møkk? Er det ikke alle Volvoen har som står og spinner på et hjul med en gang asfalten blir våt?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 06 feb 2007, 08:00

Swede peker her ut en del ting som antyder at det blir Haldex.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 06 feb 2007, 16:40

Stalfa skrev:
Saab900STCR skrev:Ryktet säger Haldex med F40 som girkasse.
Noe jag hoppas på, för de betyder att jag kan bygga om min bil till 4WD ganska lätt.
Mer ikke Haldex noe møkk? Er det ikke alle Volvoen har som står og spinner på et hjul med en gang asfalten blir våt?
tror det bare va de fyste modellane som sleit med detta. opp te 2001 tror eg. de nye tror eg e bra.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 06 feb 2007, 18:01

Hørt mye dritt om Haldex greiene ja :roll:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Me too!

Legg inn av Viggen-51 » 06 feb 2007, 18:03

TurboLars N383 skrev:Hørt mye dritt om Haldex greiene ja :roll:
Det har jeg også! :? :roll: 8)
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 06 feb 2007, 18:04

Inte nyaste Haldex V4, dom funkar visst väldigt bra har jag hört.
Bara att hoppas att det blir det...

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Claus N201
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 922
Registrert: 06 jun 2004, 01:00
Medlemsnummer: 201
Navn: Claus Kristoffersen
Sted: Kjeller

Legg inn av Claus N201 » 06 feb 2007, 20:00

Har Haldex på Volvo'n og det funker, blir det dette som kommer hos Saab så skal jeg ha !

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 06 feb 2007, 20:26

Akkurat kor bra Haldex er vil eg ikkje spekulere i, men det finns vel fleire typer hardware, og so har det vel litt med korleis en stiller inn lammellkoplinga. At det funkar mindre bra på V**** trur eg vi han ta med ei klype slt, det er då tross alt ein V**** det er snakk om! ;)

Svar