9000 med trimsats
Moderator: Moderatorer
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
9000 med trimsats
Hei. I dag var jeg og en venn av meg og prøve kjørte en 9000 2.0t CSE "96.
Han som eier den fortalte at den var trimmet litt men han viste ikke nøyaktig hvor mange hester den hadde. Etter en liten kikk under panseret så jeg at den hadde fått magnetventil, ny boks og nytt luft filter.
Men ved gass pådrag så var det som at den "trinnvis" gav mer kraft.
Noen som vet hva dette kan skyldes? Evt om det skal være sånn?
Mvh Johan
Han som eier den fortalte at den var trimmet litt men han viste ikke nøyaktig hvor mange hester den hadde. Etter en liten kikk under panseret så jeg at den hadde fått magnetventil, ny boks og nytt luft filter.
Men ved gass pådrag så var det som at den "trinnvis" gav mer kraft.
Noen som vet hva dette kan skyldes? Evt om det skal være sånn?
Mvh Johan
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Er jo ikke akkurat mye info du deler med oss 
Beskrivelsen om "trinnvis mer kraft" sier meg heller ikke mye.. Ved hvilke turtall snakker du om?
Hvordan oppfører den seg ?? er dette på alle gir? De fleste trimsoftwarene til 9k har ladetrykksbegrensning på første og andre gir...
Hvor mye lader den? Lite, normalt eller mye??
Noen ulyder?
Hva med eksos, er den skiftet? Ofte så kan eksosen gå tett på eldre biler.
De fleste 9k med "steg 1" gir vel rundt 210-220 hk..

Beskrivelsen om "trinnvis mer kraft" sier meg heller ikke mye.. Ved hvilke turtall snakker du om?
Hvordan oppfører den seg ?? er dette på alle gir? De fleste trimsoftwarene til 9k har ladetrykksbegrensning på første og andre gir...
Hvor mye lader den? Lite, normalt eller mye??
Noen ulyder?
Hva med eksos, er den skiftet? Ofte så kan eksosen gå tett på eldre biler.
De fleste 9k med "steg 1" gir vel rundt 210-220 hk..
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Turbotrykk på avveie? Evt at den hele tiden justerer ned trykket pga ett eller annet? Når du sier at den "har fått" magnetventil så er det vel orginalt en lavtrykker, og da er det jo ingen turbotrykksmåler du kan se dette på.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Heng på en gradert turbotrykksmåler slik at du vet hvordan den oppfører seg, synsing er ikke lett å feilsøke på;)Johan N828 skrev:Riktig observert. Ikke noen nål her som viser trykket:P
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
En 96-modell har trionic 5.5. Trionic styrer alt, og har ikke frittstående systemer og bokser overalt til å styre tenning og trykk. For å koble inn ladetrykksstyring på lettrykkeren må det bare monteres MV, ledningene ligger klar. Men man må enten bytte boks eller omprogrammere den man har.candikid skrev:en lettrykker har da ikke apc.. hva mener du med at den har fått magnetventil? kan man ha magnetventil og ikke apc?
Hva som forårsaker et ladetrykk som enten ikke er stabilt eller stadig blir regulert ned er ikke lett å si med dette grunnlaget, Johan... Dersom det er Trionic som hele tiden regulerer det ned, så må du ha Tech II for å se hvorfor.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Haha. Burned DaniboyBech skrev:Eller dine lungerDaniel N683 skrev:ikke akkurat det man kan si om avataren dinBech skrev:Toppers

Saab 9000 2.0 T16
http://www.garaget.org/?car=35832
http://www.garaget.org/?car=35832