Moderator: Moderatorer
Når det gjelder motstand i luftfilter med tilbørende boks og rør, så har jeg sett en meget bra måling av det en gang (har ingen link å vise til, for det var ikke på nettet). Det meste av motstanden ligger i luftfilterboks og rør, og ikke i filteret. Om en da bytter til et innsatsfilter som sies å gi 10 % mindre motstand enn det originale papirfilteret, så sier det seg selv at det ikke er merkbart da det meste av motstanden ligger i boksen som filteret sitter i...Daniel N683 skrev:Når jeg så hva 2.3'en min må suge luft igjennom er jeg ikke engang litt i tvil om at den puster bedre med åpent filter..
Den snorklen som er festet på den orginale luftfilterboksen kan umulig gi nok luft når du virkelig har behov for det...
Edit: Når det gjelder innsatsfilter må jeg si meg enig med andre her, at forskjellen nepper kan være så veldig stor..
Anbefalingene jeg har hørt er som regel en rask omgang med støvsugeren, og/ eller forsiktig trykkluft fra innsiden. Hver 50K eller så. De fleste bytter vel dog filteret på rundt 60K. Koster ett par tusenlapper.Morten N88 skrev:Sitat: Zero Maintenance - Lifetime Use.
Jaha? Hvordan er det mulig? Selvrensende??
Er vel litt forsjellig om de skal oljes eller ikke, dette står vel beskrevet på eller i pakningen som var med da du kjøpte det? Hvis ikke er sikkert de du kjøpte det av behjelpelig med informasjon.SledgeN685 skrev:Det er ikkje ett konet filter eg har!! der er ganske likt orginalt bare det heite sportsfilter, skal dette oljes osv også?? Problem med disse også?