Lekasje ved eksosmanifold, kan det gi fusk i turbo?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 23 feb 2007, 11:11

Siden det er en T8 vil jeg anbefale deg å ha god tid når dette skal gjøres :wink: for å få pakningene på rett plass og boltene i imens du holder grenrøret er ikke akkurat enkelt :roll:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
daytonabeach
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 226
Registrert: 30 jan 2007, 20:39
Medlemsnummer: N950
Sted: Drøbak
Kontakt:

OPPDATERING PÅ FUSK PROSJEKTET

Legg inn av daytonabeach » 25 feb 2007, 12:24

Har nå omsider fått tak i bensinfilter, måtte så langt som tromsø før jeg endelig fant noen som hadde på lager...

Skiftet, og ingenting hjalp, synes derimot at turbo kicket er litt slappere etter at jeg byttet :?
Hva er neste ting på lista? bensinfordeler, pumpe, btf, evt i hvilken rekkefølge er det enklest/billigst å starte?
Eller kan luftfilteret være så potte tett at det er grunnen? tviler selv, men skal aldri si aldri når det gjelder de bilene her :shock:
Saab er ingen bil, men en hobby!
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09

Secret Agent N950

Svar